AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.165

Dotz Mugello 19" VS CSL 19" M3 E46 Vad tycker ni?

//
117
//Mick3
M3 E92-08
Tjena alla trogna M-åkare där ute! (och fantaster) ;)

Som rubriken lyder vill ja ha lite åsikter vad som ser bäst ut på bilen!

Har Dotz Mugello 19" svart centrum och polerad kant, vet ej bredd på de men 235 fram 265 bak. (har köpare på dem)

Och nu har ja fått upp ögonen för ett par CSl (kopior) fälgar 19" mattsvarta. (trevlig kille som säljer sina till mej)

Och står i valet och kvalet vad ja ska ha på bilen.... (vet det är jag som ska åka med dem på min bil bla bla bla, men lite nyfiken på vad andra tycker med..
Färgen på bilen är Carbonsvart och M3 e46.

tacksam för svar!

///Mick3
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Cls äger tycker jag dock vet jag inte hur det blir med svarta...Att dom är matta ser ju lätt smutsigt ut spec med matt färg..Tycker att bromsskivorna syns väl med csl fälgarna oxå vilket är snyggt
Klart du ska ha CSL.

Kolla in den här skönheten, Carboblack med CSL:
Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lite off topic men F...n va E46 M3an läcker fortfarande ser verkligen fram emot våren..
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Min gamla M3, carbonsvart med mörka CSL fälgar: Länk
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Lite intresse fanns det iaf, tack för det! :)

Dessa jag menar är mattsvarta, så blir lite black on black, sen går det ju alltid att lacka om dom om det inte blir som man tänkt sig!

M3blackpearl: Jo tack ja vet allt att de var svarta på den, haha, är din gamla som satt griller i huvudet på mej att ja vill ha såna ;)

Var ju riktigt snyggt med Silvriga/gråa CSL med! :)
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Var även inne på några fälgar med bred bana på, typ SSR GT3 ligger ju VÄLDIGT högt upp på önske listan med! Inte på plånbokens önskelista dock :P
Nån där ute som har nå fina (feta) fälgar till salu eller bara förslag på fälgar?? Nya som beg spelar ingen roll är skicket ja går efter!

tacksam för svaren!!
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Mick3: Det är verkligen snyggt med fälgar med djup i. Dock tycker jag personligen att sänkningen måste vara klockren mot sådana fälgar. Så liksom skärmhuset ligger perfekt mot fälg och däck utan att det blir förmycket sänkning.

Sedan som du givetvis redan vet så är ju inte carbonsvart helt svart, utan blå i ljuset. När jag skulle pulverlacka mina fälgar så gick jag bort från svart för att det kanske skulle se konstigt ut i dagsljus. Mot kvällingen ser det nog bra ut, men under dagsljuset tror jag helsvarta fälgar inte riktigt gör sig på carbonsvart. MEN det här är givetvis bara min personliga åsikt :)

Mina fälgar lackades i gunmetal på Pulverteknik i Kungälv utanför Göteborg. Fördelen med denna färgen var att fälgarna "kändes" svarta under kvällen. Så därför blev det klockrent (kika på min garget sida så hittar du lite kvällsbilder). Nu så här i efterhand dock om jag ägt bilen igen, så hade jag nog varit sugen på liknande som Philly länkade. Det är jäääävligt snyggt!
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Min är helt org så får bli en sänkning när ja vet vad ja ska ha för fälgar!

Nej den är ju inte svart förutom i skymning.. därför ja var inne på mattsvarta. kanske tänkte fel nu men de kanske bryter av på ett annat sätt mot "blanksvarta"??

Är ju som sagt inte värre än att lämna de på lack heller. såg ett par 19" idag på blocket med nå Kalle Anka däck på, färgen var ja sugen på inte priset på dem :)

Gunmetal är en CSL färg va? eller är ja ute och cyklar?! (är ny på dessa BMW färger mm)
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Jag betalade ungefär 3500kronor för min pulverlackering. Då lagade han även en kantstötning. Så det är inga jätte summor!

Gunmetal är nog absolut inte någon BMW färg utan är nog mer som det låter.

Sedan så kommer givetvis mattsvart färg inte sticka ut på samma vis som en blanksvart. Men jag tror dock att du får en ganska rejäl färgnyans mellan bilens lack och fälgarna om de är matt svarta.

Men men, oavsett. Ett par fälgar (oavsett färg, givetvis inte röd och grön) och den där perfekta sänkningen så är du en go bit på vägen!
//
117
//Mick3
M3 E92-08
Har lite saker innestående hos kompisen (lackerare) så det ska nog inte va några bekymmer!

Får helt enkelt pröva blir ja inte nöjd så får vi väl helt enkelt ändra kulören!

okej, har för mej ja hört det förut i nå BMW sammanhang men ja har säkert fel! SOM VANLIGT! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.