|
|
|
|---|---|
|
Förra vintern pajade min vevhusventilation och man vill ju inte bli drabbad igen... Har läst att en del täcker för njurarna för att minska kallluften som blåser in över motorn. Jag tänkte täcka för med skumplast från ett liggunderlag, men hur gör man? Tänkte först klippa ut lagoma bitar för varje njure och sätta fast med några buntband kring ribborna i njurarna... men det blir nog inte så snyggt. Hur har ni gjort? /Jonas | |
| Precis som du skrev har jag gjort, syns knappt. | |
|
Hej Jonas, Jag har gjort precis som föregående talare och många andra. En kompis har till och med skippat buntbanden och bara tryckt in liggunderlaget, det sitter så tajt att det inte åker bort. Men skär ut en liten lucka så att huvhandtaget kan poppa fram. Lycka till! //D |
|
|
Jag tryckte in 2st sittunderlag och stängde huven bara på min förra 530, gick hur bra som helst. Stora fördelen va också att det va lätt att ta bort/sätta dit beroende på vädret. |
|
| Jag skar ur en svart plastdunk två lagom stora bitar och fäste med några svarta stripes, syns ingenting. | |
| Har använt mig av genomskinlig ca 3 mm tjock plast (bordskydd för barn) som jag satt fast med ståltråd. Kommer nog använda straps nästa år. | |
| Jag har täckt för de "inre njurarna" med sittunderlag som fästs med buntband och även sittunderlag för njurarna, som bara tryckts dit. Väldigt enkelt...och effektivt..hittills iaf | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag har köpt ljuddämparmatta på feltema och satt innanför. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
När jag bytte njurar på min e93:a, såg jag att det sitter en vägg mellan njurarna och kylet. Njurarna sitter där alltså bara för syn skull, kylning får den antagligen underifrån. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.