|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är ny här på forumet men nu ska jag ta tag i mina BMWs, renovera och förfina lite. Jag har kommit över en 320 E30 från 87 eller 88, lite osäker just nu. Den har stått i ett garage sedan 92 och har endast gått 1500 mil så jag vill ha den i originalskick men det fattas lite grejer. Stereon fattas och jag vet inte vad som satt i dessa när de kom från fabrik, någon som vet vad som fanns och om det fanns olika "stereopaket" jag vill ju gärna ha en CD men jag har faktiskt ingen aning om när det kom i bilar. Andra frågan, vilka aluminiumfälgar fanns det till dessa bilar original? tack! | |
|
Hej kolla Länk ang fälgar //D |
|
|
Har den dom större bakljusena så är det en -88. Hittade ingen riktig bild, men så här ser lm-fälgarna ut: Länk |
|
|
Du kan ha vilken bandare som helst i den.. bara den passar till panelen i bilen,,, original bandare e inget att hänga i julgranen... Jag har haft cd i alla mina gamla bii emmm daabblll uuu... + slutsteg o bas låda 12"x2 .... inga problem... se bara till o ha en sjust generator om du ska ha slutsteg, kompis.... Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! |
|
|
Grattis till fyndet. Så klart att du ska ha originalstereo. Du har väl inte den bilen för att kunna lyssna på musik så bra som möjligt? Kryssekerfälgarna (typ BBS) är riktigt snygga på E30. Finns både som 14" och 15". Själv hade jag 15" på caben jag hade innan. "BMW six appeal" |
|
|
Den här bilen vill jag som sagt ha så nära original som möjligt eller med tillval som fanns till den, BBS krysseker låter som något jag ska leta efter. Tittat runt efter stereo men lyckas inte riktigt lista ut vad som fanns i BMW 1988. Än så länge är det många frågetecken med bilen eftersom jag inte ens försökt starta den ännu men allt ser ut som nytt så jag hoppas att det ska fungera hyfsat. Var det bara 14" fälgar som fanns då original eller kan 15" ha funnits som tillval? Tack för hjälpen! |
|
|
Grattis till, vad det låter som, en unik bil! Merparten av E30 levererades utan radio även om det fanns originalradio. Första ägaren monterade vanligtvis en eftermarknadsradio eller lät återförsäljaren montera en eftermarknadsradio. Oftast togs de ut vid försäljning och återmonterades i nästa bil. CD fanns inte utan det var bandare som gällde då. Vanliga på den tiden var Blaupunkt, Pioneer eller Clarion. Själv monterade jag Clarion i båda mina E30:or som inhandlades på åttiotalet. Jag tror tom att jag har den kvar i garaget:) De fanns då med i BMW:s svenska reservdelssupplement. De enda fälgarna som fanns som original -87/-88 var "kapsylfälgen" och X-eker från BBS. På 320 satt nästan undantagslöst kapsylfälgen. (Stålfälg var original på -87:orna.) 15 tum var mycket ovanligt -87 men det fanns med som x-eker i tillbehörslistan. I 1988 års tillbehörslista finns även 16" upptagen, men endast för M3. Jag har kataloger, pris och tillbehörslistor från de aktuella åren sparade. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| Låter klockrent! Skulle gärna vilja se lite kataloger och tillbehörslistor från 88. Försökte se om man kan skicka ett meddelande till bara dig på profilen men vet inte hur man gör det, är lite ny här. Om det är saker du kan tänka dig att skilja dig från kan jag vara intresserad annars gärna kopior på listor och sådant. | |
|
Hej Sänd poerpost så tar vi diskussionen där. Om ditt namn innebär att du bor i Knivsta så är det nästgårds från där jag bor. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Det ska givetvis vara powerpost! Logga in, gå till powerpost i menyn till vänster på förstasidan. **BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.