|
|
|
|---|---|
|
Hej Har lagt en tråd längre ner om ett motor byte på min 320it men tänkte besiktiga bilen med original motor innan det. bilen har rullat 39.000mil och är norrlands körd med få ägare full servicebok,bakaxeln va rasad när jag köpte den och bytte klump från 325it 1989,den gick även väldigt dåligt bytte då tändelar och fick den att gå bättre, soppa dricker den massor av kör 12mil på 20L bensin,bilen känns extremt slö som om det är stop nånstans.kör man på motorväg och det kommer en uppförsbacke får man nästan växla ner till fyran! vet att man inte ska lita på ekonomi mätaren men den går aldrig under 1L jämför bilen med min bmw 316it 1992 som är extremt mycke piggare med sig m40 som är heltslut och knackar som en diesel! -:¤Robban¤:- | |
|
skall även tillägga att den står varje natt med motorvärmare så den är ej iskall när den startas. och går det att läsa ur felkoder på en så gammal bil? -:¤Robban¤:- |
|
| lambdasonds byte kanske? | |
|
det har jag testat! ingen skillnad. kan möjligt vara fel på utväxlingen då lådan är 320 och klumpen 325 -:¤Robban¤:- |
|
|
skall testa montera katten från 325 kan vara den som är igensatt -:¤Robban¤:- |
|
|
länk med video när bilen körs Länk |
|
| De gamla 2-literssexorna är varken pigga eller bränslesnåla. Min gamla e28 520 var svår att köra under litern. Men din ser ut att vara lite väl törstig | |
|
det jobbiga är att man verkligen ser hur soppa mätaren rör på sig! -:¤Robban¤:- |
|
| Ja, fast 1,5 liter på en 320 -89 låter ju lite mycket. Jag hade en 540iA -88 som drog 1 liter på motorväg (om jag körde försiktigt) och 1,8 inne i stan, och då var ju det en V8. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.