AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
26.981

Watercircles - någon som provat det?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det finns ett relativt nystartat bolag - som påstår sig ha lite miljöprofil som heter Watercirvles. Miljöprofilen verkar bestå i att de inte skickar ut några brev i pappersform, utan skickar via mail.

Anyway, jag tecknade försäkring på en 120d cab där och jag fick den för 7200 per helår, ungefär 1700 lägre än vad TryggHansa skulle ha för en helförsäkring med dubbelt så hög självrisk. Då bor jag mitt i Sthlm, är 37 år gammal.

Jag hittade den för övrigt via Insplanet - ni som skall försäkra om, testa vet jag.
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Testade. Insplanet deras billigaste var 1 500:-
Dyrare än länsförsäkringar sen ringde jag till Folksam och fick samma pris
Det lönar sig mycket att kolla upp det själv också

Ha deT

Ps sen vet man inte om försäkringsbolagen är bra förrän man behöver utnyttja dem
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
har dem på MGn där de var väldigt mycket billigare, De ägs tydligen delvis av IF.
Enda är att det har strullat med autogirot.
//Lars
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Tror Watercircles vill ragga kunder och lockar med lågpris. Valde dem till min 540 -99:a, klart billigare än Länsförsäkringar. Sveland hade jag som hemförsäkring tidigare, de finns också till bil. De har dock oseriös skadehantering och inget trevligt bemötande, är min erfarenhet. Så undvik dem.
Valde dem också på min Merca, var klart billigast enligt Insplanet, framförallt om min son som är under 25 år skulle få köra bilen.

/Anders
Mu
4
Muggevigge
BMW 118D-08
Tog också Watercircles nu när jag köpte min 118D-08. Var också klart billigast för mig boendes i lägenhet i Solna, 8200:- inkl assistans. Får hoppas att autogirot inte strular som för Lars.
Om WaterCircles vill annonsera så kan man göra detta via andra medier anser jag och inte mailbomba AP !
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vad då mailbomba? Det är väl ingen som mailbombar med Watercircle-reklam här? Det är bara en tråd bland alla andra.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
AlexanderK, inläggen har blivit raderade. Vid ett tillfälle fanns det 12 st trådar med samma inlägg, ren reklam från Watercircle. Denna tråd var en av dessa och med stor sannolikhet skrev Alex84 sitt inlägg innan reklamen blivit raderad.

Så ja, det var en som mailbombade Autopower, men det var inte du.

AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jaha, det hade jag ingen aning om. När hände det?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kommer inte ihåg exakt, men Alex84s inlägg kom på förmiddagen, den 22:e. Så det var väl ungefär då.

AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Shit vad oseriöst - då lär det ju ha varit någon på Watercircle som kom på ett nytt sätt att göra reklam.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det var en säljare. Tyckte väl han såg en möjlighet att utöka provisionen.

-------
//Lövet
Tack för stödet :)
Jag såg ett antal försäkringstrådar dyka upp efter varandra med samma hälsning från Watercircle i slutet.

Blev kanske lite väl aggresiv men kände ändå ett behov av agerande.
Vet inget om Watercircle som försäkringsbolag,men beteendet kändes störande.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
ja, det var störande av Watercircle - aja baja. Vårt forum är ingen reklamkanal.
Hej,

Sedan förra året så har mycket förbättringar skett. Som ett nyetablerat bolag har vi naturligtvis haft en del utmaningar. Vi strävar dock alltid efter att förbättra oss inom alla områden.

Idag är våra kunder väldigt nöjda med vårt autogirosystem, vår snabba svarstid utan knappval och det absolut viktigaste, vår skadereglering.

Med hjälp av flera marknadsundersökningar inom skaderegleringen har vi tagit reda på hur vi kan få nöjdare försäkringstagare som vi kan behålla som kunder i många år framöver.

Olika utgångspunkter som ålder, postnummer, körkortsdatum, bilmodell o.s.v. är de förutsättningar som vi grundar våra premier på. Vi har skippat försäkringar på fyrhjulingar, scootrar, mopeder och motorcyklar bl.a. eftersom att detta betraktas vara en hög risk inom försäkring branschen, av den orsaken kan vi pressa ner premierna på de försäkringar som vi erbjuder kunder idag.
Vi vill gärna behålla våra kunder i många år framöver och använder oss därför inte av lockpriser.
Vill ni läsa mer om oss kan ni besöka vår hemsida www.watercircles.se

PS. Vi ber självklart om ursäkt för inlägg som blivit borttagna från oss om så skett.
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst, Watercircles Försäkringar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag hade vid ett tillfälle WaterCircles, på rekommendation av ÅF jag köpte bilen av. Bra pris, svarade snabbt på e-post. Den enda nackdelen är självrisken på glas. Jag bytte vindruta, och från att alltid ha haft Trygg-Hansa som bolag där självrisken var fast, så var det en liten chock att betala en självrisk på 4 000 kr för rutbytet på A7:an. Sådana saker kan vara värda att räkna på om man kör mycket och i princip byter en ruta om året pga stenskott.

I övrigt fungerade WC bra. Sedan är det väl en självklarhet att man inte spammar forum om man vill vara uppfattas som en seriös aktör.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag får fortfarande betala på min f.d. BMW (försäkring) trots att den är såld i mars.
De drar på autogirot trots att jag muntligen sagt till dem att sluta.

Enda positiva jag erfarit är att de svarar snabbt. Men det spelar ingen roll vad ni säger till dem.

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Du kan väl själv avsluta autogiro via din internetbank? Det fungerar åtminstone hos SEB.

Även om det nu inte är grundproblemet.
Kanske en Autopower rabatt skulle vara något. Här är ju alla som är jätteförsiktiga om sina bilar och söndagskör för det mesta. :)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Faktum är att jag gjorde ungefär samma erfarenhet som FastEddie när jag betalade för mkt på min försäkring så tog det ett himla massa tjafs att få mellanskillnaden återbetald.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.