|
|
|
|---|---|
|
Jag har varit och provkört nya 3-serien på Bavaria Solna. Vad tycker ni andra som sett/provkört den? Jag körde en 320d, miljöklassad. Jag tyckte att motorn var trevlig. Låg förbrukning, motorväg ca 0,45 när jag provkörde, växellådan är trevlig och välbyggd - kanske lite FÖR välbyggd för man känner knappt att bilen växlar. Lite fånigt det där med att man inte stoppar in nyckeln längre, men okej då. Det finns viktigare saker. Växellådan var tydligen en åttastegad automat med en sådan funktion så man bara petar till växelväljaren. Tekniken kanske inte var precis så som jag vill ha den, men okej då. Det är nog ett steg framåt i alla fall. Designmässigt invändigt såg den lite enklare och lite billigare ut faktiskt. Likaså utanpå. Det där med sport line, urban line och vad det heter hade det kunnat hoppa över tycker jag. Det är liksom inte BMW att göra sådana grejer. Det är lite citroen över det hela. (Vad då sport line, finns det någon BMW som inte är sportig eller). Det här med svarta fälgar med en rand som är i bilens färg var inte heller min grej - jag föredrar nog vanliga fälgar med gråblankt aluminiumutseende. När jag ser/provkör en ny BMW så brukar jag i allmänhet tycka att den gamla modellen är snyggare i ytterligre 1-2 år efter att modellen släpps. Så lär det nog bli även i detta fall. Vad tycker ni andra? Desig | |
|
Har skrivit mina intryck i den här tråden: Länk :) Lite besviken på vissa inredningsmaterial, men på det stora hela en trevlig bil. |
|
| har bara sett den i verkligeheten och inte provkört eller provsuttit än.. tycker att designen är riktigt riktigt lyckad och helt klart ett lyft jämfört med e90.. ska försöka ta en liten närmare titt imorgon | |
|
Nja jag tänker att denna modell kommer aldrig få den tunga kvalitetsskänslan som innan, samt kan nog vara bland det fulaste tryne jag har sett. Fiat Multipla delar första parkett! Vad tänker BMW!? Ska detta bli nya Mini, Peugeot eller Cittoträng?? Skärpning! Jag tyckte E90:n va grymt ful, men snygg med M-paket, lika så nya 3-serien måste ha M-paket för att jag ens skulle tänka tanken samt en motor utan hjälp av roterande blad som förstör hela upplevelsen! Du får en motor som känns som en damsugare, med ett effektregister 2000-5000rpm sen skriker den efter att få en ny växel! Viljet skit! Får mig att tänka på Volvo S40 2,0t 164hk. Hade en puckel där den susa till. Tacka vet jag en högvarvsmotor med långt effektregister med galen respons och sist men inte minst ljudet! Bmw får nog gå och klippa sig om jag ska tänka mig en ny 3serie. Vi får väl se hur väl M3:an kommer tas emot med elektrisk turbo från Electrolux hushållsmaskiner. ;) Det var nog bättre förr, när det inte snålades in på varje liten materialbit mm! Sorgligt tycker jag! BMW CS #07491 |
|
|
Nja jag tänker att denna modell kommer aldrig få den tunga kvalitetsskänslan som innan, samt kan nog vara bland det fulaste tryne jag har sett. Fiat Multipla delar första parkett! Vad tänker BMW!? Ska detta bli nya Mini, Peugeot eller Cittoträng?? Skärpning! Jag tyckte E90:n va grymt ful, men snygg med M-paket, lika så nya 3-serien måste ha M-paket för att jag ens skulle tänka tanken samt en motor utan hjälp av roterande blad som förstör hela upplevelsen! Du får en motor som känns som en damsugare, med ett effektregister 2000-5000rpm sen skriker den efter att få en ny växel! Viljet skit! Får mig att tänka på Volvo S40 2,0t 164hk. Hade en puckel där den susa till. Tacka vet jag en högvarvsmotor med långt effektregister med galen respons och sist men inte minst ljudet! Bmw får nog gå och klippa sig om jag ska tänka mig en ny 3serie. Vi får väl se hur väl M3:an kommer tas emot med elektrisk turbo från Electrolux hushållsmaskiner. ;) Det var nog bättre förr, när det inte snålades in på varje liten materialbit mm! Sorgligt tycker jag! BMW CS #07491 |
|
|
|
|
|
|
Sorry mobilen hängde sig.. ;) BMW CS #07491 |
|
|
Riktigt snygg design, första 3-serien sen E30 som jag inte har stört mig på någonting utseendemässigt. Gillar inte dowwnsizeningen motormässigt. Förstår inte heller varför det ska sparas in på inredningskvaliteten i paneler o dylikt. I den prisklass som BMW befinner sig på så har man rätt att kräva mer. Lines-pkt är lite löjligt sånt kan dom ha på 1-serien, man blir ju nästan tvingad att välja det då det inte finns några snygga fälgar utanför lines-pkt. |
|
| Jag gillar den men har i ärlighetens namn inte hunnit testa den ännu. Hoppas på att kunna testa en 328 och 320d för att bilda mig en uppfattning. | |
| Ett lyft jämfört med E90 (som jag aldrig riktigt vant mig vid). Precis som E46 var ett lyft jämfört med E36. Varannan modell blir tydligen bra. | |
|
inte klämt och känt på den själv men ser en liten aning plastig ut innuti på sina ställen. annars tycker jag helhetsintrycket är mycket bra. hoppas man får se passande styling i framtiden :) BMW ownz |
|
|
Har inte fått chans att provköra en men jag gillar utseendet! När e90 kom och dom visade upp dom i tråkiga färger utan M-paket och 16" fälgar gillade man dom inte alls, men med M-paket och fina fälgar blev bilarna riktigt snygga! F30n är fantastiskt snygg redan från början, och det kommer bara bli bättre med M-paket osv.. Däremot gillar jag inte det här med "lines". Jag gillar heller inte den röda eller silvriga listen som går under dom vanliga interiörslisterna på instrumentpanelen och jag gillar inte fälgar med en rand i bilens färg. Det ska inte vara så mycket olika färger överallt på bilen, det känns inte alls som BMW! Men framförallt gillar jag inte det här med downsizing när det gäller motorerna, detta gäller inte bara BMW utan alla biltillverkare. Tyvärr är alla påväg åt samma håll, trots det tycker jag att BMW har lyckats bra med motoralternativen. Men det var ju faktiskt väntat... ;) |
|
Buspelle |
Snyggt återhållen design. Väldigt lik E90, men finslipad. Det mesta ser bra ut inklusive den något omdanade inredningen. Lite tveksam till skärmen av typ läsplatta, men det kan vara vanesak. De röda accentlinjerna i instrumentbrädan m m i sportline är helt fruktansvärda. Går att eliminera som tur är. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.