|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har suttit och glott runt lite överallt här på forumet ang fälgdim som passar e36an. men nu är de så att jag tänker eventuellt köpa nya fälgar då bilen håller på byggas om lite inför sommaren.. det handlar då om 18*9" et 38. då till fråga; kommer jag få dit dom med 225 bak och 215 fram? jag är mycket medveten om att jag kommer få '' stretch '' på däcken, men det är de jag är ute efter också. skulle varit tacksam för snabbt svar! Mvh jocke | |
|
Med et 38 så är det inga problem. Kör på 215 fram å 225 bak. på min blir det 8.5x17 et10 med 205/40 runt om ! :) |
|
| Okej, då vet jag :) tack skaru ha! | |
| så länge det är antingen 35 eller 40profil så är det ingen fara. | |
|
Jag kör på 18x9 et20 med 225/40R18 däck på min E36 Touring, Bilen är låg och skärmarna valsade så då måste jag köra på 10mm spacers fram samt 15-20mm bak. Tror att vi är ute efter samma stuk därav att jag skrev mina spec :) Bilder lägger jag upp på min sida www.garaget.org/Pitstop imorgon! |
|
|
Ska bli intressant att se din bmw 3MW! :) jag hade själv tänkt att införskaffa en skärmvals, tanken är då att jag tänkte trycka själva insidan av skärmkanterna lite granna! |
|
|
3MW: Det måste skrapa nå fruktansvärt eller? Jag kör BBS style5 8x17" et20 med 205/50 runt om nu och det tar i rejält i bak om nån sitter i baksätet. Bilen är sänkt typ 60/40mm och skärmkanterna är rullade, i fram funkar det dock fint :) |
|
|
Jag förstår inte alls era mått.. 205/40 på 8,5" breda fälgar? Det skulle jag gärna vilja se bilder på. Jag fick av misstag på 225/40 på 8,5" breda fälgar för ett par år sen, och det var snudd på katastrof. Kommer aldrig köra på så smala igen. Tyckte det var skitfult. 235-245 på 8,5 är nog ganska lagom i mitt tycke.. |
|
| Och 255 på 9" breda.. | |
|
Ok, jag så nu att du ville ha sträckta däck. Men jag föreslår ändå att du iaf går upp en brädd. 225 fram, 235 bak. Speciellt om du ska köra på 35 profil. Ju lägre profil ju mer stretch.. De kommer att bli sträckta ändå, tro mig.. |
|
|
235/45 tror jag är "rätt" dimm för en 8.5x17" fälg. ang 205/40 på 8.5" är ganska vanligt idag. I mitt fall så är det enbart för att få in däckbanan innanför skärmkanten då min fälg har Et10. Men visst här får du bilder :) Länk |
|
|
Tack för bilderna :) Smaken är som baken.. Tur är väl det, annars skulle alla bilar se likadana ut. Sen vad som är rätt är väl också en smaksak? Mina original 18" är 8 fram 8,5 bak, med 225 och 255. Jag tycker iaf att 225 på 8" blir lagom vinkel. Men 255 på 8,5 blir liiite för rakt. På mina vinterhjul har någon(förra ägaren) monterat 235 på 7,5 fälgar. Inte snyggt.. Sen som jag skrev innan så blir det stor skillnad om man ändrar profilen. 235/45 kan se bra ut, medans 235/35 kan bli väldigt sträckta.. |
|
|
Simon: Stance/Hellaflush/JDM/tyskstuk med rejält sänkta bilar med hjul med strechade däck och låg offset kan väl knappast vara nått du hört talas om för första gången i denna tråd? Men i så fall måste du se till helheten när hjulen sitter monterade på en stukad bil, att bara kolla på en bild på ett strechat däck blir ju rätt haltande ;) |
|
|
Grabben har en Golf Mk1 med 9 tum breda fälgar. Han har 195/45/15 däck. |
|
| Simon76 om du kollar denna länk så ser du hur det ser ut med smalare däck på breda fälgar Länk smaken e ju som baken = delad personligen så tycker jag om när det är stretch på däcken men det ska vara lagom mvh ville | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.