|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag undrar om det är någon mer som har lagt märke till ett väldigt svagt nästan rasslande ljud när ni varvar upp och sedan släpper gasen i era m5or. Det kommer alltså inte när man gasar, bara när man släpper gasen för att sedan försvinna helt när bilen går ner på tomgång! Jag hörde det idag när jag var inne i garaget och startade upp bilen mitt i vinterförvaringen! Kanske bara jag som är nojig, det kändes iallafall värt att fråga er andra m5 ägare! //Michael | |
| Vanosen? | |
|
låter som vanosrassel, kan bero på att den inte varit igång på länge/att oljan inte hunnit smörja riktigt. Om den var tyst innan villsäga? Vanosrassel är annars normalt i olika grad på M5 e39:-) MVH Peter |
|
| Vanosen har aldrig låtit förut och det är ju som sagt bara ytterst lite när man släpper på gasen! Det är ett ganska "mjukt" ljud så det låter inte vidare skadligt. Kan ju även passa på och berätta att det var första uppstarten med nya magnetventilerna i! Jaja jag får väl köra in den till bmw så får dom göra en bedömning av det hela! :) | |
| Typiskt "vanos-rassel", i regel som mest hörbart när nålen passerar ca 2000 rpm på sin väg mot tomgång (gäller iaf M3 E36) | |
|
donvito: då har du ju svaret själv?! Antingen beror det på att du mekat dit/kluddat dit dem nya magnetventilerna fel? Eller för att den stått länge och kanske behöver en riktig varmkörning?! Mvh Peter |
|
| Tror problemet är löst! Var inne idag igen och nu lät den finare än någonsin tidigare! Ljudet i sej var mycket svårt att lokalisera, det enda man märkte var att det kom ifrån framkant på motorn! Kan lika gärna vart att det droppat några droppar olja på remmen eller att dom nya o-ringarna behövde smörjas in. Men de är klart att man blir lite nojig! Kan även påpeka att den blev märkbart tystare på tomgång :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.