AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.220

Bmw 320 -94 går ryckigt

Ch
10
Chemil
320i -94
Jag har en 320i med vanos som går ryckigt varje dag.
Har bytt lmm, olja oljefilter, tändstift, vevaxelgivare, kamaxelgivare, bränslefilter bränslepump men helt utan resultat. har även bytt 3st tändspolar. Problemet är när jag på morgonen har den ute och ska starta den. då tänder den till först men tappar det och sedan så snurrar motorn runt några varv tills den tills sist startar, åker ja iväg då så rycker den inte utan ja känner att all kraft finns inte i den. står den i varmgaraget över natten så startat den direkt. men när man väl åker iväg så börjar den genast rycka. böt även gasspjället idag och gasspjällsgivare utan resultat. har dock inte bytt lamdasonden. mina värden va skitdåliga på besiktningen. co vid tomgång ligger på 0.3 får vara max 0.5 där. co vid 2500 för hög. hc halten låg på 224. lamdan låg så nära det högsta värdet man kan komma. va är det för fel på min bil tro? kan det vara lamdan??

Ch
10
Chemil
320i -94
vill även tillägga att jag har vart och kopplat upp den mot datorn, och bilen felkodar vevaxelgivaren hela tiden trots att den är ny och orginal.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
...kan ju vara glapp/avbrott någonstans mellan givare och styrelektronikboxen...!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ch
10
Chemil
320i -94
hej johan. verkstaden mätte från kontakt stycket till styrboxen och där va det inga fel alls. det kan räcka med att jag startar om bilen så går den riktigt igen.
Ch
10
Chemil
320i -94
Nu är jag tillbaks igen. Gav mig fan på att hitta felet på bilen och vipps så hittade jag felet till att den gick som den gick. och mkt rätt Johan B! kabeln är av nånstans mellan boxen och givaren. drog en ny kabel från givaren till boxen och bilen går nu helt normalt. imorgon ska jag fixa ett bromsrör och spänna handbromsen sen är det besiktning som gäller :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.