|
|
|
|---|---|
| har nu bytt bromsar runt hela bilen och slitagegivarna fram o bak men ändå kan man inte resera service lampa m.m . har mätit med intrument me ändå inte hittat nått fel! nån som har några tips eller som råkat ut för samma grej ???? | |
|
har också problem att resetta servicelampan, har lyckats resetta innan med nån guide som jag hittat via google. Har försökt leta upp samma guide, prövat massor till av olika men har inte lyckats hitta samma guide. Nån som har en länk eller kan förklara utförligt hur man resettar? (130i e87lci) |
|
| vi har försökt reseta med guider som finns på google och med data men inget funkar | |
| du måste köpa ny slitagevarnare... dom är inte dumma där på BMW:P | |
| läste det på babybmw att det var så efter ett visst årtal.. facelift ettan? ska se om jag hittar så ni inte tror jag pratar i nattmössan.. kanske jag gör iofs eftersom jag bara säger nått jag läst av någon okänt britt:P | |
| "I would by a genuine BMW sensor and fit that and then reset. If it doesn't reset disconnect the battery for 30mins (may need longer) and try resetting again. " | |
| Vi har alltså exakt samma problem, jag kan inte heller resetta min. Dock så har jag använt mig av ebcs egna slitagevarnare. | |
| om du läser noga kallbil så har jag bytt slitagegivarna orginal | |
|
Nu börjar det bli dags för besiktning, har fortfarande inte hittat hur man återställer lampan. Tror inte dom blir så glada på besiktningen ifall en röd lampa är tänd. Ingen alls som vet hur man resetar den röda servicelampan, alltså den med en röd bil på lyft? Oerhört tacksam för svar! |
|
|
Länk Det ser ut som att du måste ta bort och sätta tillbaks sensorn fram, efter du bytt bak (måste tydligen göras även om man bara bytt bromsar bar). Kan det vara så lätt som att du gjorde det i fel ordning? :) |
|
|
(måste tydligen göras även om man bara bytt bromsar baK) * Editfunktion tack |
|
| Nu är den släckt, tusen tack Hexagon. Tänk att det var så lätt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.