AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.722

Nyköpt bmw 328ia -95a långmilare...

wi
43
widell1111
E36 328ia M Touring -95

Passat 1,8t 3bg -01(Familjebilen)
Hejsan! Tänkte kolla lite här och få lite tips ang bmw automatlådor då detta är min första automatare. Hur gör man med oljebyten osv? kollar nivån?

Hur märker man att nått är fel på en automat? bilen har gått ca 35000mil.

MVH
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Läs under Gör det själv fliken o mekartips, står utförligt där hur du byter/kollar oljan.
Om de blir problem med lådan så brukar den oftast gå in i "safemode" dvs att de börjar lysa en lampa med ett kugghjul i panelen o så går lådan bara på 4ans växel, fram tills du startar om bilen.
Upptäckt några problem me lådan eller??

Mvh J
wi
43
widell1111
E36 328ia M Touring -95

Kollade där med vet ej vad min låda heter....

Nej inga problem än så länge,alla lägen verkar fungera. Dock osäker på hur man känner om lådan slirar. Är väll bara lite orolig då jag vart helt anti automat då jag fått för mej att dom bara strular en massa och kostar hur mkt som helst att laga...Men det är ju skönt å glida runt med automat =)

Bjuder på nån bild på kärran så vi vet vad vi diskuterar.

Länk
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
På sidan av lådan så kan du hitta en antingen grön eller en svart platta där de står vad den heter.
Ja automat e nice, har de både i min 325 E36 o min 540 E39, kommer nog alltid från o med nu va för lat för o växla igen :)
Nice vagn btw.
wi
43
widell1111
E36 328ia M Touring -95

jajjamen,tackar den är rätt fin...

Men fanns det olika modeller i e36a lådor asså?
mo
231
moget
Bmw 325ix- 89 mtech2
Är också nyfiken på hur man byter oljan.

Läste lite och "enklast" verkar vara att endast byta filter och den oljan som rymmer i tråget ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.