|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som rubriken lyder.. Då motertempen på min förra 530d låg mellan 88-92° nu ligger min X5 3.0SD på enbart 75-81° . Hade in den i dag och fick det som besked att det inte är fel på motortempen på x5:an. utan den är helt normal. Skall det vara skillnad på motortempen på dessa 2 olika bilar? mvh Daniel | |
|
Mitt enkla svar är nej. ;) Länk |
|
|
Hej. Bytte nu termostater i helgen på min x5:a och helt plötsligt kommer jag upp i 92grader på bara 6-7km har haft in bilen på bmw några gånger men dem har sagt att det är helt normalt att tempen ligger på 75-80grader dom hade även testat med en lite nyare x5a på verkstaden och konstaterat samma sak på den. Så det var helt normalt. Man tycker väl att en riktit bilmekaniker skall veta att en bmwmotor inte skall ligga på 75grader. Dem bara gör en felläsning av felkoder i datan och visar det inget fel så är det heller inget fel. Tråkigt att det inte finns någon kunskap hos bmw mekanikerna idag. En som inte kan något om bilar idag skulle kunna börja jobba som bilmekaniker på bmw. Bara du kan datorer och kan läsa. Så kan du i stort sett byta alla delar på bmw med hjälp av en verkstadshandbok. Ska in till veckan och berätta hur det gick efter bytet och att det nu är konstigt att den helt plötsligt är 92grader. Troligen har dom isåfall även fel på tempen på den x5 som dom även provade och jämförde med min. Har helt tappat förtroendet på min bmw verkstad. /Daniel |
|
| "har man datorer och kan läsa" kan man ju gå in på datorn och läsa om hur systemet är konstruerat och vilken motortemp som är normal, det borde vara den första "åtgärden" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.