AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
469

Rundade 2000 (?) glas fram på E38

sperious
Någon av er som vet om det överhuvudtaget är möjligt att eftermontera de rundade glasen för framljus som sitter på nyare E38or (från 2000?) på en äldre E38 med de mer "fyrkantiga" glasen?

Hälsningar
Sperious
el
174
elite
745i E65 -03
Ja, det är möjligt, men kräver plåtjobb. Läste ett konverteringsreportage på nätet nyligen, men har tappat länken. Det är främst runt blinkersen som det krävs plåtjobb, så det blir ju omlackning av båda flyglarna.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
sperious
Har du eller någon annan en aning om ungefär vad ett sådant arbete skulle kunna tänkas gå på?

Kan man använda de xenonljus man har idag, eller måste de också bytas? Isåfall antar jag att det blir hyfsat dyrt.

Om någon trillar över det där konverteringsreportaget så får denne gärna posta länken här :)

Anders
el
174
elite
745i E65 -03
Du måste köpa två kompletta nya insatser för -00:ans modell, samt två nya blinkers komplett med insats. Det är naturligtvis väldigt dyrt, garanterat inte under 10.000:-. Sedan tillkommer plåtjobbet och lite smådelar, vågar mig inte på en gissning i pris, men med omlackning och plåtjobb tror jag inte det går under 5.000:-. Om du inte har bra kontakter med nån plåtis förstås, då kan det bli mycket billigare.

I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er....
sperious
Tack elite för snabba svar. Hittade en länk till en snubbe som tydligen fixat en gör-det-själv-konvertering för runt $350. Inget jag skulle våga mig på dock..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.