AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.710

Hjälp! E90 325i startar ej!

Ri
4
Rille90
E90 325i -05
Hej! Det här är mitt första inlägg här så hoppas att tråden ligger på rätt plats.

Det är så att jag skulle till jobbet idag och allt gick som det skulle när jag startade. Sen efter att jag hade åkt ca 100 meter så började motorn gå ojämnt och Sen såg jag i backspegeln att det kom mycket rök och sen dog den och ville inte starta något mer. Efter ca 1 min efteråt så kom det fortfarande lite små puffar av rök från avgasröret.

Vet ni vad det kan vara för fel? Packning? Ventil?

Det är en BMW 325i e90 årsmodell -05 som har gått ca 8100 mil.

Tack på förhand!
Ri
4
Rille90
E90 325i -05
Bör tilläggas att bilen hade stått still utomhus i ca 3 dygn innan jag startade den, men funkade klockrent innan idag.
Lite osäker på om din bil har den "gamla" motorn eller ej men symptomen du beskriver låter som frusen vevhusventilation. Kolla oljestickan, kolla oljenivå, eventuellt försvinner det temporärt om du tinar upp bilen.

Värt ett försök åtminstone.
Ri
4
Rille90
E90 325i -05
Tack för svar!

Ska lämna in den på verkstad senare idag så ska de kolla på den nästa vecka. Verkstaden trodde också att det kunde vara vevhusventilationen. Så får jag se vad det var för något.
Ri
4
Rille90
E90 325i -05
Tack för svar!

Ska lämna in den på verkstad senare idag så ska de kolla på den nästa vecka. Verkstaden trodde också att det kunde vara vevhusventilationen. Så får jag se vad det var för något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.