|
|
|
|---|---|
|
Jag fick besked från min ÅF att det inte finns någon eftermonteringssats för automatisk bakluckeöppning på F11, något jag finner märkligt. Någon som vet mer? Jag har sökt på andra forum men inte hittat något om detta. Snålheten bedrar visheten...skulle såklart kryssat för denna option (också) vid beställningen. | |
|
Kanske agerar jag som glädjedödare, men jag har svårt att tänka mig att du får det att funka; du behöver ju i princip tre separata satser; en fysisk i att få luckan gå upp och ned, tillsammans med en ny insida med knapp för manövrering, du behöver omprogrammera/aktivera iDrive-systemet lokalt för att bland annat ställa in höjd och du behöver omdefiniera kontakten mellan din nyckel och bilens dator så att luckan går upp via fjärr. Jag vet någon som eftermonterade på en E61:a, så visst går det, men enkelt blir det nog inte - speciellt inte om du vill ha samma funktionalitet. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack för info Narvselius, jag förstår nu att det blir svårt (och dyrt) att ordna detta. Man ska tänka efter före, helt klart :-) Jag hade en from förhoppning att en eftermontering skulle gå att göra hyfsat enkelt men så verkar inte vara fallet. Synd! |
|
|
Bimmernerd, jag är precis i samma situation som dig. Dum (och snål som jag var) kryssade jag inte för detta tillvall... suck! Ställde frågan direkt till BMW DE via Facebook och fick svar av någon dr dr att det dessvärre var omöjligt... |
|
| Ni dom köper nya bilar, hur finansierar ni dom egentligen? Har ni typ sparat hela livet för att sen köpa den där drömbilen eller har ni företag som ni skriver den på? Mest lite nyfiken. | |
| Vinyl: Plastkort. | |
| Vinyl: Bra kontantinsats och resten på finansiering + inte så många krogbesök i månaden (året) och inget spel på hästar. | |
|
Vi är två akademiker med bra löner, betalat av studielån och hyffsat nivå på huslånet. Min bil kostade strax över 500.000, det är ingen omöjlighet i dagens Sverige med de låga inkomstskatterna. Dessutom behöver vi ju knappast tänka på att spara till barnens utbildning, eller betala sjukvårdsförsäkring eller lägga undan pengar till åldrande föräldrar. Likaså är ju faktiskt pensionssystemet hyffsat om man jobbar på ett ställe med kollektivavtal. Sverige är ett av världens bästa länder att leva och bo i, helt enkelt! Låt oss vara rädda om detta! |
|
|
Inga barn hemma, inget uteliv,snålar med inköpen(utom bilar)köper sällan kläder eller annat krafs.Åker utomlands på semester iallafall. Vi är "bara" vanliga arbetare.Samt ska nämnas viktigt inga skulder alls.Det går bra. De flesta blir undrande över att man kan ha en ny 535a cash pyntad. Jag blir förvånad själv:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.