AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
913

Yttertempmätare konstig

Tr
3
Trollet99
523iA Touring-06
Hej. Är det någon som vet vad som kan vara problemet med yttertempen? När jag står i ett varmgarage så visar den endast +2 grader som varmast när jag kör ut från garaget. Trots att det är +15 i garaget. Köldgraderna när jag kör ut verkar stämma.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sätt en termometer i garaget ca 20 cm ovan golvet så får du en rättvis jämförelse då det är i den höjden givaren på bilen sitter.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om du har porten öppen drar det också snabbt in kalluft längs golvet.
Tr
3
Trollet99
523iA Touring-06
Har testat ytterligare, med att med handen försöka värma upp givaren (pinnen i spoilern vänster fram), men utan att den vill gå upp.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Konstigt. Det enda fel som brukar uppstå är kabelbrott eller givarfel vilket resulterar i ständig visning av -40°C
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Har det hänt vid flera tillfällen? Hur länge har bilen stått i varmgarage innan du kollat?

Det tar ett bra tag innan den visar rätt temp efter att man ställt in den i värme, så det där med att värma med handen vet jag inte..
Tr
3
Trollet99
523iA Touring-06
Aha. Tack för infot ang att det tar tid! Jag har inte testat någon längre tid än 4 timmar i ett varmt garage, men jag trodde att det skulle vara en ganska snabb process att ändra temperaturen. På en V70 som jag hade tidigare, så var den mkt snabb när man körde in i ett varmt p-hus tex. Ska testa mera...
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Då skulle jag lägga mina pengar på att det är därför. Lade själv märke till det när jag var i verkstad och bytte något, kanske tog 3-4 timmar men ändå så visade tempmätaren kallt även fast det var runt 15 i garaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.