AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.800

5 GT - jag börjar faktiskt gilla den :-)

Kanske årets provokation men jag har faktiskt börjat gilla BMWs hatobjekt dvs 5 GT. Tyckte tidigare den var grotesk men har börjat svänga rejält i takt med att man ser fler och fler i trafik.

En del bilar tar tid att gilla och just GTn förefaller vara en sådan...

Är det åldern kanske? Synen? Eller att fronten påminner lite om min egen X3 som jag gillar skarpt? Eller kanske bara allmän förvirring? :-)

Någon mer än jag som har kommit fram till samma slutsats? Om inte hoppas jag att vara unik i min smak så priserna på en 530d GT trillar ned lite till...
Jag gissar på allmän förvirring... ;-)
4 min så var servicen på plats :-D

Står en burk Litiumtabletter i köket...läge för en dos således? ;-) Men jag gillar den ändå!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Även jag gillar GT så vi är minst två tokstollar, plus ägarna då förstås... :)

//Bjersér
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kan faktiskt tänka mig en GT om jag springer på en till rätt pris :-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag med, men jag däremot har alltid tycket att den är cool-snygg. :)
Jag med men jag äger ju en. Grym komfort sen är det bmws bästa baksäte, inget gnäll om dåligt benutrymme.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Är dom 4 eller 5 sitsiga?
Tycker den känns helt okay med Shadowline och snygga 20" fälgar. Gärna i en mörk färg och förstås med fabrikstonade rutor.

/Anders
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
En av mina alla tiders favoriter. Fast av 5 st blur man snurrig i bollen. Gin & Tonic Rulez.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Var lugn Kristoffer L...med tanke på den usla försäljningen lär andrahandsvärdet bli därefter. En av BMW:s fulare bilar, fast E65 innan facelift var nog ett strå vassare...nej fulare menar jag :-P
Jag gillar också F07, en maffig bil här med M Sportpaket Länk

X3 E83 innan facelift, E60/E61s front, E65 innan facelift och en tidig Z4 E85 (med orangea blinkers) är allihop fulare än F07, självklart är F11 mer lyckad men då är det en av dem allra snyggaste nya BMWmodellerna.

Mvh Stephan
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Lite OT men jag läste att CEO:n för BMW Nordamerika uttalat sig förra året om att det skulle vara för sent att ta in F11 till den nordamerikanska marknaden, möjligtvis skulle man ta in Touringen till nästa generation. Märkligt uttalande, F11 är ju inte direkt lastgammal...

Tydligen är det få Touringkunder som köper GT, det är fler 7-serie kunder. I artikeln påstods det också att BMW tappar många Touringspekulanter till MB, de väljer E-klass istället.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
Edit: uttalanden om vad kunderna väljer i st för GT gäller alltså den nordamerikanska marknaden.
Tack för svaren och kul med responsen! Då förefaller det vara fler än jag som gillar den - om än en liten skara :-) Jag hade gärna kunnat tänka mig en fyrhjulsdriven GT med stor dieselsexa i framtiden.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Hänger på Bimmernerd - efter E65:an kommer F07:an på en god andra plats över BMWs fulaste bilar... :(

----
BMW CS #6212
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker exempelvis, den är snyggare än en Bentley för si och så där 2 mille.
Min är 5sitsig, tror det går att få 4sitsig. Har dubbla skärmar bak så dottern 8år sköter all music samt filmer själv. Resorna till stugan i sälen är mindre gnälligare nu.
Verdi
Gillar X6 bättre. Apropå utskällda modeller. :-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gt:n är helt ok, och den blåa som länkas här är ju urläcker!

Alpina B8 Länk
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Sållar mig till skaran som gillar GT:s ful-snygga utseende. Det är en cool bil och jag hade gärna haft en 535 xDrive, men skulle jag köpa nytt själv så hade jag valt en F11. GT:n har ju dock fördelen med lite högre sittposition vilket jag gillar. Hade tagit en GT före X6 alla dagar i veckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.