|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej, undrar vart original slutsteget sitter som jag ska ta signalen ifrån till hög-lågnivå adaptern? ska ha ett monoblock och driva en baslåda med. Bilen är en e39 touring byggd 01 uttagen 02. Sitter hifi anläggning i med dsp. | |
| Har du kollat i vänster bakskärm? Radiomodulen sitter i alla fall under bagagerumsgolvet bak på vänster sida. Från kabelstammen som går från den kan du plocka signalen. | |
| Skulle uppskatas om du kunde lägga upp en länk på en bild så man ser hur det ser ut! mvh | |
| detta du mennar brevid cdväxlaren? Länk | |
| Japp, det är slutsteget. Ta signal från 14-15 eller 16-17 eller båda om du vill ansluta båda kanalerna, Länk | |
| tackar nu blev det enklare, ska köpa lödpistol imorgon så får vi se hur det går återkommer med resultat! mvh Henrik | |
|
Var inte ritningen utan dsp medan du har dsp i din bil.... /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
| Såg inte att du hade DSP. Schema för DSP finns här, Länk | |
| kane den sista länken du skicka vet jag inte riktigt vad jag ska väla för att komma till diagrammet | |
| Bilmodell - Komponent/Signalinfo - Komponenter - A (Styr...) - A18 - A18 Förstärkare | |
| vilka kablar rekomenderar du att koppla till? | |
| för detta är väl rätt? Länk men vilken är bäst att koppla till? | |
| Jag hade valt kablarna som går till 8/9/17/18 på 72-kontakten. | |
| tackar för tipsen Kane åter kommer om jag behöver mer hjälp!:) | |
| hej det är inkopplat nu, men jag undrar vart ni kopplade in remoten? | |
| Du kan koppla remoten på bakljuset eller liknande. | |
| Så får du schyssta bakljus som blinkar i takt med musiken ;) | |
| Ta remote signal från 4 i 71 kontakten enligt den länk du bifogade. Vit kabel har BMW alltid för antennströmförsörjning. | |
| fick allt att funka och är kannon nöjd spelar på riktigt bra med Energetic PRO20 53mm2 2ch Kabelkitt, JBL GTO14001E mono, Kicker SoloBaric L5 12 tum baslåda ska bara koppla in en kondensator.. jag följde detta för att veta vilka kablar jag skulle kippa bak vi slutsteget Länk tackar för alla tips / Henrik | |
|
hejsan settat å läst igenom denna tråd nu, ska göra samma ska men ja har ingen cd växlare eller sånt där slutsteg i vänster bakskärm på min touring, det är en 97 med bmw bussines cd, ja skulle vara väldigt tacksam om ni kan svara på vart ja kan ta högnivån till omvandlaren, eller om de e bara att ta den från högtalarna bak i taket? |
|
| På min gamla e39 528 touring -99 jag en gång hade tog jag högnivån direkt från bakhögtalarna i taket, går finfint att göra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.