|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hade inte möjlighet att åka med Sport Club till Ringen förra helgen så en kompis och jag skall åka ner 22-25/8. Planen är att kombinera Ringen-köra med Tyska Rallyt. Är det någon som känner för att haka på? Maila då till regnell@hotmail.com Tyska Rallyt går på asfalt och Rådström och Eriksson kör. Eftersom det är just på asfalt kan det nog bli riktigt underhållande. (Om någon såg Panizzis kringla under Spanska rallyt så vet ni vad jag menar ;-) Rallyt går med staden Trier som bas. Trier ligger nästan längst söderut i Mosel-dalen. Från Trier är det 9 snabba mil på Autobahn till Ringen. Planen är ungefär så här: Vi har tänkt åka ner under torsdagnatt för att se på Rallyt under fredag och lördag. På lördagskvällen vänder vi sedan mot Ringen och tanken är att köra där hela söndagen. (Förhoppningsvis är söndagen befriade från Kamikazepiloter på MC och regn) På kvällen tänkte vi nog avnjuta tyska drycker och sedan rulla hemåt under måndagen med div. proviantstopp på vägen. Det är lite begränsat med öppettider på Ringen under den här perioden. Det är bara öppet på söndagen. Men eftersom det går att kombinera Ringen med asfaltsrally tänker vi åka i alla fall. Dessutom är det så många bilfabrikanter som flitigt använder Ringen som testbana att man har ganska god underhållning bara genom att stå där och titta. Förra året provkörde BMW 6-serien när jag var där. Det såg ganska speciellt ut. Först kom en vit 750 E38, sedan den tejpade 6-serien och efter den ytterligare en 750. Om de spårade eller bar mätutrustning vet jag inte men det såg ganska läckert ut när de kom på rakan…. Ringens site med öppettider: Länk Tyska Rallyts site: Länk Mvh / Micke R (Oj, det blev långt det här ;-) Vita Grenrör - Röda Ändrör! | |
|
Har precis kommit hem och man blir ju inte lite sugen på att hänga med tillbaka, tyvärr så sätter både tiden,ekonomin och frugan käppar ihjulet, jag hoppas ni får det underbart, vill ni ha adress till prisvärt boende vid ringen så maila mig men du hade väl varit där förr om jag inte minns fel. 6 serien såg jag även detta året,frågan är om du såg X3:an i fjol? den var på banan i år. Ta det förisiktigt på banan, Hmm om man nu kan säga så.. /Johan www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.