AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.691

För tidigt för att sälja Z4 cab?

Sida 2 av 2
Jag är en frekvent besökare av Italien. Varje gång jag är där skär det djupt i hjärtat att se hur de behandlar sina bilar. Det räcker för mig.
Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Jag letar bil nu....! Spelar ingen roll om det är vinter för min del! Lite dåligt utbud nu bara.

//Anders
Za
22
Zatre
Z4 3,0Si Roadster -07
Audi Q5 -14
Kommer att lägga ut min Z3 2.8 2000 i slutet på mars, efter besiktning. Det är en svensksåld lågmilare. Kan naturligvis säljas tidigare om intresse finns.
//Rolf
ek
193
ekdahl
http://www.garaget.org/ekdahl
Toklimpan. Är denna av intresse?
Länk
Visa användare
136
Toklimpan
ekdahl, den ser kanon ut! Snygg som f-n! Är det svart solid eller metallic?
Vad är det för pris du har tänkt dej? Bild på inredning?

//Anders
ek
193
ekdahl
Inte tänkt på det innan men borde ju vara metallic.
Har inga bilder för närvarande på inredningen, men bilen har rätt utrustning vilket är Svarta M-sport stolar ;)
Pris har jag tänkt mig runt 170k. 10800mil har bilen gått nu.
Visa användare
136
Toklimpan
Hur smart är det egentligen med svarta stolar i en cab? Blir dom inte löjligt varma i solen? Skinn överhuvud taget borde väl vara rätt klibbigt? Eller?
Hm..snart 11k mil. Mycket för en Z4?
Generella mil för dom på blocket verkar va 4-7k mil oavsett årsmodell tycker jag?
Just nu iaf..

//Anders
ek
193
ekdahl
Har kört med röda och svarta och tycker inte det är någon större skillnad, svarta är dock snyggare i en svart bil. Värre var det med de svarta jag hade i min e46.. där brände man sig bra ibland ;)
Sen vill du nog inte ha tyg, ifall du råkar köra in i en regn skur.
11k på en snart 8 år gammal bil är ju inte allt för mycket. Z4 bygger ju på e46 så de ska allt klara av endel.
Visa användare
136
Toklimpan
Mm kanske det är skillnad på en cab mot en vanlig bil. Har åxå haft skinn i vanliga bilar, blir ju förbannat varmt.. Men å andra sidan kan man ju inte fälla taket på en sån :-)
Menar inte att 11k mil mycket för bilen. Den pallar säkert 30k utan problem.. Mest att om man jämför med andra så har din rullat 4k mer än dom flesta andra.
Sen är det ju det där med svart bil... Jäkla putsande om den ska va snygg.. Har en bit grusväg hem o då är det inte så kul me svart.. MEN det är snyggt när det är nytvättat :-)

En annan fin:
Länk

//Anders
Toklimpan: Det är min Z4 :) Jagstartade denna tråd och tills sist bestämde jag mig för att lägga en annons för att se intresset.

Min är svart och håller med att det är lite extra arbete att hålla den ren. Samtidigt ska man tänka på om man köper en Z4 så kommer man att tvätta den regelbunden oavsett färg. Varje gång jag tvättar min så får man en brinnande känsla att se den glänsande svarta mot alla konturer runt omkring. Det får man inte med en gråmetallic :)

Gällande svartskinn. Det blir varmt om du parkerar med caben ner och lämnar bilen för att sedan gå på tex. stranden. Man ska undvika detta för att solen sliter en del på skinnet och annat.
Min tips är att alltid dra upp caben. Det blir varmt i bilen med du kan sätta dig i bilen, starta den och sätta på AC:en. En annan tips, om man orkar, är att parkera emot solen.
Visa användare
136
Toklimpan
Tjena liqwid78!

Det är vi som mailar ang din bil ;-) Skicka mer bilder! Tack..!

//Anders
Ko
44
Kornströhm
520dA Touring -10 Msport
Ekdahl:
Hoppas för din skull att din bil inte kommer från Italien...i så fall lär du få kapa rejält på ditt 170´-pris.

Personligen hade jag inte köpt en rel nyimporterad bil, i trafik 2011-09-12, till det priset
ek
193
ekdahl
Kornströhm:
Hämtade min i Tyskland i sommras. Körde 3 månader med röda skyltar i väntan på en tid för regbes, därav att den är inregad i september istället för juni.

Toklimpan:
Svart är riktigt snyggt förutsatt att man håller bilen ren. Är inte så mycket som skiljer bilen du länkade till mot min. Har navi, vita blinkers, ISOFIX samt att den är något lägre mot M-sportchasi.

liqwid78:
Hur är intresset för en fin Z4 som du har.
ekdahl: Folk mailar mest. Stort intresse för att byta men jag vill inte det. En har ringt och kändes mer personligt. Kul att höra när det är entusiaster. Sammanlagt 5 st sedan i söndags. Lagom tryck :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.