|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag kommer att sälja min Z4-04, ca 7000mil, svensksåld, svart, M-ratt, M-stolar, cabmotor byt för 1 år sedan, alltid handtvättad, 18" sommarfälgar, 17 vinterfälgar. Några frågor. - Ska jag vänta till tidig vår typ april? Jag vill ha så mycket som möjligt - Olje-service måste göras inom kort och det kostar ca 4200kr hos VMW (bromsvätska kommer också att bytas ut och någon filter). Spelar det någon roll om jag gör det innan jag säljer ur en försäljningssynpunkt? - Vad tror ni för utgångspris? Tacksamt för alla svar och synpunkter :) | |
|
GLömde en sak: Motorn är 3,0i 234 HP. |
|
| 4200 för en oljeservice? | |
|
Är i samma tankar.. Tänkte nog lägga ut bilen i mitten på mars.. För det var då jag själv började leta Z4 förra året. Vad hade du tänkt för pris? |
|
|
Bianca: Oljeservice + byte av mikrofilter och oljefilter = 2370 kr + moms Byte av bromsvätska = 932kr + moms Totalt ca 4000kr med moms. (Paulssons Bil i Hbg) Ekdahl: Jag har inte funderat jätte noga men minst 170kkr tror jag kunna få. M-stolar och nyligen bytt cabmotor är eftertraktad idag :) |
|
|
Testa att släng ut den, det är enligt min erfarenhet ingen jättestor skillnad på priser iom att utbudet ökar mot vårkanten. MVH Robert |
|
|
Du förlorar inget på att lägga ut den men jag är tämligen övertygad att det är meningslöst. Ingen letar cab när det är snö ute. Jag sålde min Z4 i april förra året. Det var rejält drag och bilen såldes på 4 dagar. ------- //Lövet |
|
|
Jag köpte min i snöstorm :-) MVH Robert |
|
|
"jag vill ha så mycket som möjligt" det vill alla ha för sina fordon tror dock att det inte är så lätt oavsett vinter eller vår att sälja sin ögonsten, har själv försökt att sälja min MC för köp av Z-roadster de som varit intresserade av min MC har missbjudit å det grövsta!!! Men suget efter en roadster borde vara större när våren nalkas. |
|
| Några reflektioner om att göra service eller låta det vara för prut-tillfället-ges? | |
| Lägg ut den i april, får du den inte såld då är det fel pris | |
| Som spekulant skulle iallafall jag tycka att det verkar som en betydligt seriösare säljare om bilen är nyservad jämfört med att säljare har skippat servicen för att bilen ändå ska säljas. | |
| liqwid78: inte för att vra petig men den har väl 231hp o inte 234hp?? ehhe.. tror man får mer pengar för den framåt våren men du kan ju ändå prova att lägga ut den nu för att se om nån nappar | |
|
Jag funderar på att köpa och för min del spelar det ingen roll att det är snö ute. Rätt deal så slår jag till och ställer den i garaget. Jag är av den uppfattningen efter att ha köpt och sålt ett antal mc genom åren att på våren finns många köpare men också ett överutbud av objekt.. Men 170? i så fall är det bara att åka söderut och handla en för 10´ Euros |
|
|
Okey då, 231 hp :) Service är bokad men hos Jarls istället. 2500kr blev det. Tack för alla era svar. Jag har inget behov att sälja den nu och kommer istället att snickra ihop en annons i april. Så håll utkik till våren! |
|
|
170 går säkert att få.. Gäller som alltid att hitta rätt köpare.. Sen för ca 10k€ så får du en Z4 med nästan 20k mil samt med fel motor i ;) |
|
|
Länk Länk |
|
|
Jag hade mycket hellre betalt 50-60´ mer för liqvid78´s bil (reservation för att inte ha sett den) än någon av de bilar Kornström länkar. Italiensk - nej tack. Automat - nej tack. 12000 mil - nej tack. M-stolar och ratt värderar jag högt, likaså att den är svensksåld (och manuell?). Jag hade dock inte uppskattat att den är oservad vid köpet. 170´ bör du kunna få - vänta bara till rätt tillfälle och på rätt köpare. |
|
|
Håller med till fullo WGN från Italien köper man kläder,inte bilar!!!Hade inte ens betalat hälften av vad dom begär för dom bilarna. |
|
|
Kornströhm.. De 2 går ju inte riktigt att jämföra tycker jag. Typ standard utrustning samt att du får köpa de i Italien. Vilket kan vara lite trixit. Men de är ju billiga.. |
|
|
Ok Ok:) Men varför inte köpa bil från Italien? Ni verkar kategoriskt negativa till det. Jag har aldrig importerat någon bil därifrån, inte någon öht faktiskt. Jag har varit i Italien och vet hur trafiken är och hur frekvent det är med parkeringsskador mm men i övrigt? Varför detta bigga nono? Sköter Italienarna inte sina bilar vad gäller service etc? Är det krångligare att importera från Italien? Italien är ett land tyngt av skuldkrisen och detta påverkar säkert prisbilden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.