AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.169

E46 touring, Vart sitter haken som hänger upp bagageutrymmets lucka vid reservdäcket?

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Min ögla för att hänga upp bagagerumsluckan har gått sönder. Såg nu att schmiedmann hade en ny sån. Men vart fasen hakar man fast den då? Jag kollade för någon dag sedan men det finns ju ingen hake att sätta fast öglan.

Om jag nu inte har någon hake, vart köper jag den då?

Kan någon visa med bild eller förklara vart den sitter/borde sitta?

Den här, Hook inclusive elastic band to hold the trunk floor, while taking the spare wheel out:

Länk

08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Oxå nyfiken, min är med paj men har aldrig brytt mig pga att jag inte fattat vart den ska hängas
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Tycker inte den ser ut exakt sådär på min bil, men den hakas iaf. fast i gummilisten runt bagageluckans öppning.

/Jonas
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Samma här , ingen ögla utan en krok som hakas fast i gummilisten på kanten i bagageluckans öppning.
E39 har oxå krok som hakas i listen.

///Micke
Min cabrio Länk
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
På min e46touring så sitter kroken (ser ut som en karbinhake utan grind eller som ett C) och den sitter på en läder/plastrem som sitter fast i golv-skivan. När man lyfter upp golvet så hänger man kroken om listen i ovankant av öppningen.

Krok + läder/plast-rem är numemr 20 på denna bild (kallas där öglaband)
Länk

Förre ägare till min bil hade råkar klämma sönder plastkroken men det var en billig reservdel hos BMW och den satt enkelt skruvad i golvplattan.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Är det ingen som har en fin bild å visa?

Vart köper man den där haken som man ska hänga upp ögglan i då?

Länk

Här är ju den jag länkade till som är själva snöret som sitter i luckan, men ögglan då? Hur sitter den fast? Jag hittar inget färdigt hål eller så där ögglan ska sitta. Ja ögglan, kroken eller vad den nu heter.

Som sagt, bilder skulle uppskattas, även vart man köper båda sakerna.

Lär väl kosta 2 tusen på BMW som vanligt... :P

pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Vet tyvärr inte, men ring och kolla med BMW de brukar inte vara farligt dyra på såna grejer. Den du länkar till är till sedan så jag antar att du har det då. Jag har touring (liksom alla andra som har svarat) så det skiljer sig antagligen.
Länk
Den kostar 5.60 dollar enligt realoem och du betalade 45kr eller? Du får nog lägga på lite på Realoem:s priser men inte det dubbla i varje fall så kolla du med BMW.
Har du kollat instruktionsboken? Borde ju visas där hur den ska hängas upp.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
aha, då fattar jag. ne jag har touring också. men då sitter det alltså fel öggla där nu som föregående ägare satte dit. jag har en trasig ring nu.

då behöver jag en med krok alltså bara. då fattar jag. och den hakas fast i listen bara?

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Som jag sa i mitt förra inlägg så ska inget motneras i taket utan du har en C-formad krok som sitter fast i en läderrem. Läderremmen sitter fast i golvet i bakkant av golvet och när du lyfter golvet så följer läderrem med krok med upp och C-kroken lägger du sedan bara om listen i ovankant och golvet förblir upplyft i bakkant. Således skulle inte schmiedmans ögla funka för mig - då måste det ju finnas någon del i taket. Titta igen på min länk till realoem så ser du hur det ska se ut.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.