AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.666

bmw e46 320d olja i insugningsrör

ce
15
cerwin
120d -08
316 compact -94
Min BMW 320 diesel -02 150 hk är svårstartad kopplat mot datan fick ett fel som det stod "okänt fel" sen jag skulle byta glödstift och när lyfte jag insuget då såg jag att det var fullt med med nåt som liknar sot.
sen märkte jag att under luftfilter sitter det en slang som går till in i rör mellan turbo och insug och den var full med olja och turbon med
snälla kom med tips behöver bilen mvh ville
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Vet inte om jag kan hjälpa dig men insuget blir väldigt sotigt pga EGR:en som leder tillbaks avgaserna till insuget. Jag har också lite olja i den slangen jag tror du menar. Vet inte riktigt vad den har för funktion. Verkar komma från vevhusventilationen.
Du skulle kunna försöka med att byta vevhusventilationen (fläktenheten) som är ganska billig-några hundralappar. Finns en ny variant utan filter om du inte redan har den.
Vet tyvärr inte om detta hjälper dig med startproblemet. Min är också lite svårstartad trots glödstiftsbyte när det kryper ner runt -10grader. Tänkte försöka med att byta glödreläet också. Finns även en 50A säkring till glödningen, i handskfacket tror jag, kolla den.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Hade oxå väck mitt insug för ett tag sen. Även jag har olja i slangen du pratar om (om det är samma)... Och jag har den nya varianten av vevhusventilationen.

Min är mycket svårstartad när det är kallt men har inte fått hem felkodsläsare än, antar att mina glödisarstrular (det ena är eltejpat har jag sett....)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.