AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.740

Vad står denna 540 IA i för pengar?

Ch
60
ChrisG
325 1992
Länk
Så nära rostfri det går att komma, import med tysk servicebok stämplad till 14500 mil,mätarställning ca 18500mil.Ser helt ok ut.
Ch
60
ChrisG
325 1992
Ingen som vågar sig på en gissning?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
väldigt svårt att säga på en sådan bil. Du kan i princip lägga ut till vilket pris du vill ha för den men sen beror det på om du har bråttom sälja denna. Men vill du bli av med den så säg 30tkr. Plus kanske några tusenlappar till.

MvH Bmw 4-ever
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Söker man på blocket finns det 2st mellan 97-99 och 16-12tmil, båda ligger strax under 60tkr, båda bilhandlare.

Men 40-50 borde du kunna få om du inte har bråttom.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Som sagt, runt 30-35k är nog ett rimligt slutpris om du vill sälja den hyggligt fort, kanske går att få över 40k om du har tid och läst att vänta (med allt vad det innebär)
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
Tycker att en före facelift i vettigt skick bör ligga kring 30-35‘. Facelift kring 40-45.

En manuell sedan i fint skick är dock en helt annan femma. :-)
Ch
60
ChrisG
325 1992
Tack för lite respons ,ser ut som att man kan förvänta sig runt 30-35 för en närapå rostfri e39 v8.Känns som att detta är en för bra bil att sälja då den säkert kommer hänga med länge till:)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Håller med dig Chris! DEt är ju mycket bil för pengarna!

MvH Bmw 4-ever
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Instämmer, sjukt mycket bil för pengarna, har haft min manuella e39 540i sedan 2009 och har inte tröttnat än, sjukt trevliga och välbyggda bilar!
Mer än 30-35 för din bil kan du självklart räkna med, om du säljer den själv! Skulle gissa på kring 50, i det skicket, utrustningen och fälgarna. För 30-35 får man bara ett vrak, eller en helt outrustad bil, om inte säljaren har bråttom.

Sälj den inte !!! Om du har en snudd på rostfri, fungerande och snygg E39 så behåll den!

Att köpa en nyare BMW betyder stora extrakostnader eftersom du nästan inte kan göra något själv. BMW har nämligen försett dessa modeller med ett skyddssystem som ska förhindra att andra än BMW-verkstäder får göra reparationerna. Du kan t ex inte ens byta batteri i en E60 själv, utan att det måste "kodas in" för några tusen kronor på en BMW-verkstad. Rena dumheter, och inte i konsumentens intresse!

Det är självklart gjort för att tvinga folk till BMWs verkstad, för att BMW ska kunna förhindra konkurrens från "vanliga" bilverkstäder. S.k, "rövknulleri" av kunder. Å andra sidan spelar det inte så stor roll om du ändå inte är typen som vill / kan göra något själv på din bil. Många nöjer sig med att tvätta och tanka den, och då är det skönt att lämna in den. Men eftersom BMW tar 2000 kr / timmen för sina bilmekar här i Tjockholm så kanske det vore trevligt om en öppen marknad med konkurrens fick fungera?

Ch
60
ChrisG
325 1992
Jag har provat och sälja en gång men la ner det efter ett tag då jag blev erbjuden äkta
mattor och sån skit.Intressant är att se hur olika folk värderar och jag Följer nog Lasses råd.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Hehe ja det är hemskt att ha en bil på Blocket. Blir för mycket jidder. Personligen torskar jag hellre 20-30k och släpper till bilhandlare.
Kul att driva med "bästa priset kompis" och mattnissarna. Jag brukar säga att de får köpa en Big Mac plusmeny med leksaksbil istället, om de är så snåla. Det kan inte var mer än IQ 35 hos de dumjävlarna, haha. :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

"dumjävlarna" haha, men jag håller med sälja bil på blocket är en mardröm.

MEN kroknäsorna verkar inte vilja ha V8 för jag fick knappt ett mail från en sistaprisetkompis när jag sålde båda mina 540. Annat va det när jag skulle sälja en Mazda, värsta jag gjort tror jag :)
Ch
60
ChrisG
325 1992
Haha...jag blev ju tillfrågad om jag ville byta jämt mot en slags "duscha dig brun"balja eller vad fan det nu var och sen hade en del massa brozzan som hade köpt likadan till halva pris osv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.