|
|
|
|---|---|
|
Hej Allesammans, köpte en rolig vinterbil BMW 323i Kombi med M3 paket runt om riktigt fräsch e den! Men stötte på ett problem, när jag skall starta bilen så startar bilen inte på första försöket utan på typ 2-3 eller fjärde. Bilen är en 97a och har massa saker som kan påverka detta vilket jag inte vet eller är säker på, det är ett stort jävla sportluftfilter och sen så är det något grymt stort "sportavgassystem" som låter mer än min M5 E39 kan det vara därför eller? När bilen väl är igång går den som en dröm... Vad kan problemet vara? // Amor | |
|
Stiften kanske Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Bränslepumpen tror jag.. Om jag minns rätt så sitter det en envägsventil i bränslepumpen, som hindrar bränsle att rinna tillbaka i tanken. Startar den lätt om den varit avstängd några minuter? Mvh. Richard |
|
| Hade liknande problem med att starta min 325 -92a på morgonen. Fick försöka ett par gånger varje morgon. Tog ut reläet till bensinpumpen och testade det manuellt. Det fungerade som det skulle. Bytte reläet ändå och efter det funkade det att starta på första försöket. | |
|
Vart sitter relät? Vad menar du med manuellt? // Amor |
|
|
Tja Richard, bilen startar lätt när den stått ett tag det stämmer så fort han blir varm eller ha åkt typ 5-10min så blir den svår startad. // Amor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.