|
|
|
|---|---|
BCR |
Åkte förbi den lokale Merca handlaren igår (Bilgruppen i Lund). Häpnade över lagersaldot; Bl.a 3 st nya SLS AMG och en C63 AMG Black Series stor och spände sig i hallen. Black Series är ett monster, 7,46 runt Ringen!?! Dödar dig garanterat på första bettet. Däckfabrikanterna måste jubla, se här de ljuvliga uppställen från Laguna Seca... |
|
Satan in the street! ;) Så ska en bil låta...fast jag tycker att föregångaren (CLK63BS) var vackrare. E-coupén verkar inte komma med "63" motorn, synd. |
|
| Black Series-bilarna (och de senare AMG-bilarna överlag) är fruktansvärt roliga. Fick tillfälle att ratta en CLK 63 AMG på en AMG-träff här om året och satan i h*te vilken bil. Så otroligt brutal, och ljudet! Hade vi aldrig haft vinter hade jag haft en C63 Touring för längesen! :) | |
|
Kan bara instämma. AMG är galenskap i plåt och kombinationen med vanligtvis strama och seriösa MB är oemotståndlig. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
acey, klart du kan köra AMG på vintern. Man får ta det lilla lugna så går det alldeles utmärkt. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
| Finns ju ML63 AMG annars - klart prisvärt begagnatköp i dessa dagar ;) | |
|
Tretretti: Äh, du får kalla mig feg. Men jag har blivit lite av en 4WD-junkie, xDrive och Quattro är perfekt för vårt (vädermässigt) tråkiga land. Men V8-ljudet är något jag konstant saknar. Även om 6:an låter bättre än dieselknattret som gjorde mig galen så är det ju som att jämföra ett lejon med en katt om man ska jämföra sexan med en AMG-åtta. |
|
|
Om jag inte var en så förnuftig och eftertänksam (hm) medborgare hade jag slagit till på en G 55 AMG. Världens sannolikt galnaste bil och väldigt fyrhjulsdriven. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.