|
|
|
|---|---|
|
Har en 320d -08, nu har det börjat strula med parkeringsljuset. Vanligtvis när jag låser upp bilen tänds belysningen i handtagen och parkeringsljuset. Men detta har börjat strula. Belysningen i handtagen tänds alltid, men parkeringsljuset tänds bara ibland. Bilen har varnat vid ett tillfälle för låg spänning i batteriet. Har haft laddning på batteriet men utan godtagbart resultat. Har jag kört bilen en längre sträcka 5-10 mil fungerar det... Någon somkänner igen det!? Till historien hör också att "rest värmen" bara funkar ibland också, likaså "MAX"-knappen på AC-panelen. Tillfällighet eller samband.... Har haft inne bilen på BMW, men dom kunde inte svara på vad det berodde på. | |
| Det låter som att batteriet skulle kunna vara dåligt. De saker du nämner är strömförbrukare som mycket väl skulle kunna slås av om bilen anser att det är dåligt med kräm. Verkar dock konstigt om BMW själva inte skulle kunna säga något om det. De måste ändå ha stenkoll på vilka funktioner som stängs av om batteriet är dåligt. | |
|
Welcome light stängs av (dvs parkeringsljuset) vid låg batterispänning. Rest fungerar endast efter en del mil, då värme finns i systemet och när batteriet har tillräckligt med kapacitet. |
|
| MAX knappen är till MAX kyla på sommaren, så det är nog inte så konstigt att det inte fungerar på vintern ;-) | |
|
Det låter helt klart att det är dags för byte av batteri! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tackar för svaren! Ang. REST-knappen så är det så att trots att motorn är varmkörd så är det inte alltid den fungerar ändå. Men hur det är med MAX-knappen vet jag inte...men det kan väl inte ha någon betydelse att det är minusgrader ute!? Det ända som BMW kom fram till var att de ville byta hela AC-panelen....närmare 4000kr. |
|
|
Bra att inte ens BMW kan läsa en instruktionsbok. :( MAX knappen kan endast användas vid en utomhustemp på över +5 grader, för MAX kylning. Rest fungerar under +15 grader, om motorn är tillräckligt varm och om batteriet är tillräckligt laddat. Allt från en instruktionsbok. |
|
|
Tackar för infon Sim! Vet inte om man ska skratta eller gråta, får fixa till ett batteribyte med andra ord! En annan fråga då...måste man lämna in bilen på BMW för batteribyte? Jag blev tillsagd så av BMW-folket. Detta pga att man är tvungen att göra inställningar i "bildatorn"... Eller kan man göra bytet själv? Känner ju att jag inte riktigt litar på vad de säger längre... |
|
| Man ska egentligen tala om för bilen att man byter batteri men ingen har nånsin fått problem för att man sätter dit ett bättre batteri utan att tala om det. Skillnaden är att det kan ta ett tag innan bilen märker att batteriet blivit bättre och därmed tillåter användandet av de extra funktionerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.