|
|
|
|---|---|
|
Finns det några tredjeparts alternativ till bluetooth som fungerar med den inbyggda navin som inte kostar skjortan? Annars känns det som en Parrot CK3000 är det smidigaste och mest ekonomiska. | |
| Varför inte köra på BMW original? | |
|
Tomtefar, Hade bmw original varit billigt så skulle jag också vilja ha det. Kostar säkert minst 10000kr, blir inte förvånad om det slutar över 15.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Såg nu i den andra tråden att det går att fixa om man har usb från början. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Japp, men även fast du inte har USB så blir det inte så farligt dyrt. Har nyligen monterat ett eftermonteringskit för USB, samt då även passat på att koppla in en mikrofon och antenn. Håller nu på att försöka programmera bluetooth. |
|
| BMW original verkar ju landa uppåt 15k, inte riktigt i min prisklass. Snikvarianten Parrot CK3000 landar kanske på drygt 2500 monterat och klart hos firma. | |
| Kör med Parrot och någon adapter så att jag kan använda rattknapparna för att starta röstkommandon, svara och lägga på... Funkar bra tycker jag! | |
|
Om man är villig att pilla lite med det själv så går det att köpa originalgrejerna för ca. 2000:- på ebay och montera själv, men det är ju en del jobb. Det som behövs är en sån här: Länk , mikrofon bluetooth-antenn, lite kablage och en programmeringskabel från kina. |
|
|
Bmw har ett kit för att eftermontera USB "SA6FL USB Retrofit kit" ~3300kr Till de kitet följer alla kabar och monteringsgrejjer med. Det enda du behöver köpa mer är en MULF2 HI, en mikrofon, en antenn, antennkabel och mikrofonkabel. |
|
|
Om du itne vill köra på original så tror jag på Fiscon bluetooth handsfree. Dessa verkar vara lätta att installera och så får man samma gränssnitt som BMW original. Länk Här finns två videor som visar hur de ser ut: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.