|
|
|
|---|---|
|
Går ju inte att försäkra en M3 -95 under 15000:- !!!! Trots full bonus , ålder över 30 år... | |
|
Tjenare. Det går det visste. Jag är 27 år och betalar 11.300:-/år. Iof så måste jag ha hemförsäkringen där, men det är det värt. Bolaget? Länsförsäkringar. Även Trygg Hansa kunde jag fått för ca 10.500:-. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
boween |
Jag betalar 2404:- halvåret på min m3 -93 inklusive mer-försäkring. Den står på min far hos Länsförsäkringar. Jag tycker det e dyrt. "18 inches for mom" |
|
Är 22 så jag hade min på morsan=6000:-/år hos LF. /Johan |
|
| Hallå De ska inte Behöva kosta så mycke m3 3.2 -96 kostar 5380 kr/år helförs. på Salus ansvar med allrisk skitbra bolag har använt dom mycke | |
|
Ni som har runt 5-6000kr i försäkring /år.... vart bor ni egentligen? för det skiljer jädrans mycket på vart man bor.. farsan skulle få betala ca 25000kr för en M3 och han är ca 60 och bonus i flera flera år.... /Stockholm - Sämre delarna |
|
|
Det är inte bara till nackdel att bo i utkanterna av storstäderna. Man får billigare försäkring, man slipper få dörren insparkad, lacken repad, man får behålla backspeglarna, m.m. :). Betalar ~6000kr/år med LF och bor utanför Uppsala. /eFx |
|
|
jag får betala 9600:- helförs/helår med extra assistans försäkring (gratis bärgning och hyr bil i tre dagar kostar 30:- extra) den står på farsn som e 47 har full bonus osv....i länsförsäkringar och jag bor i Ronneby... ----------------------------- "Second place is the first loser" /// Mvh Laurin |
|
|
Hade jag skrivit bilen på någon annan än mig själv för att få ner försäkringspremien skulle jag ALDRIG skrivit det här. roadZter |
|
|
He he det e ju inte såå svårt för försäkringsbolaget att lista ut när Greta 65 helt plötsligt köper en M3a och har en fiesta som andra bil... =) ----------------------------- "Second place is the first loser" /// Mvh Laurin |
|
M3-Mackan |
Ni som har en premie runt 6000:-/år har ni helförsäkring eller bara trafik? Betalar 11700:-/år helförsäkring, 1000mil/år hos DIAL och då är det med full bonus och jag bor i Gällivare(Så långt från storstäder och annat man kan komma) Jag kanske ska kolla runt nu efter en billigare försäkring, eller är premierna så mkt dyrare för att min räknas som direktimport(-00) -Mackan- |
|
Försäk. bolaget står o skrattar inne på sitt morgonmöte ang. hur mycket de kan tjäna på en ung grabb me en M3:a.... Ha,ha,ha,ha...*skrattar, skrattar* Sjukt eller hur.. Import export, shit the same.. Bara de får sina cash..... |
|
|
Jättekul när bolagens premier grundar sig på föregående års skadekostnader för alla bilen i respektive klass( ex 9-45-45 som är det dyraste man kan hitta i klassningsväg). Har sett en del av försäkringsbolagens skadeärenden och handläggningar, ingen kul läsning! Så mycket som var 4:e bilbrand verkar vara bedrägeri i M3-klassen där importbilar tyvärr är överrepresenterade och ägarprofilen det skall man inte tala om! Ni kan ju gissa själva varför M3:an kostar som den gör..... Mvh Asken |
|
|
Men ni som har bilen på farsan: är ni inte rädda för att den dagen bilen blir stulen utanför eran lägenhet eller total kraschad på väg till jobbet, sätter försäkringsbolaget in allt dom har för att bevisa att ägare och brukare inte är samma person. Dom kommer antagligen lyckas, kan inte det innebära att ni står där utan bil och utan ersättning. Vågar ni chansa? Ingen som har hört att det kan skita sig med att skriva bilen på farsan? Om skattemyndigheten börjar krångla, för du gav ju bilen till farsan… 150’ det blir gåvoskatt… inte så kul… Jag har MC:n på farsan men vet inte om jag vågar ha kvar den… |
|
|
Enligt ett granskande program på TV för inte så länge sedan så har försäkringsbolagen börjat filma suspekta kunder, tänk på det alla ni som myglar med försäkringen. ;) roadZter |
|
|
GTV6, Var någonstans står att ägare och brukare måste vara en och SAMMA person? Får du inte låna Farsans bil tex? Hur mycket får du låna Farsans bil, max 1ggr i månaden? Får Farsan inte ställa sin bil hemma hos någon annan, blir han utan ersättning om den blir stulen då menar du? Egentligen skulle jag inte behöva ställa dom här frågorna eftersom jag vet att du har fel. Ställ gärna dessa frågor direkt till ett försäkringsbolag så får du se.... Tänk lite logiskt räcker iof. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
|
Anders: Antagligen är det inget problem, ägare och brukare måste ju inte vara samma person, MEN det är ju rätt uppenbart att man gör det för att "fuska" med premien. Ja, jag skall ta och slå en signal ett försäkringsbolag och kolla faktisk... jag återkommer... Jo, tänka logiskt funkar nog: försäkringsbolaget är säkert inte främmande för att lägga några timmar på efterforskningar om dom slipper betala ut 200' för bilen när den är stulen... På tal om detta: På banmöten med MC har många tejpatöver sina nummerskyltar. Om man skrotar är det stor risk att hojen blir så-att-säga ”stulen” dagen efter, och då gäller det att försäkringsbolaget inte vet att du just kraschat hojen på bana... |
|
| Hej har min M3-96 stående på min far betalar 4200:- i halvåret hos länsförsäkringar | |
|
Min står på mig själv, bonus klass 1 och bor i sthlm. Betalade 25 000 innan jag skaffade hobby fösäkring och betalar nu 5000 för en helfösäkring (Max 500 mil per år) "Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag" |
|
|
IF höjde min försäkring 45% så jag ringde runt och kollade: Folksam 18900kr/år,BMW Orginalförsäkring 15000kr/år,Trygg-Hansa 12500kr/år Länsförsäkringar 12000kr/år. Alla låg från 12000 och uppåt på en helförsäkring med full bonus 1000mil/år 2500kr självrisk på vagnskadan, bor i villa i mindre samhälle uppe i Norrland,ingen under 25år får köra bilen,Larm,immobolicer,märkta rutor,hjullås......inte att glömma import höjer priset duktigt. Men så ringde Trygg-Hansa upp och ville att jag skulle sätta villan hos dom,så då fick dom komma med ett bra pris på både villan och bilen så skulle jag byta.Ett par dagar senare ringde dom och sa att bilen skulle kosta 5583kr/år,Tycker att försäkringsbranschen stinker men nu har jag bytt till T-H nästa år får man väl byta igen........... ---------BMW ///M3---------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.