AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.016

Känns som något är fel på bilen för det låga priset audi A3 ?

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Hej undrar om någon kan ge tips på vad man ska kolla om man ska köpa denna bilen och om ni tycker det känns skumt över det låga priset jämfört med andra bilar ?
Alla tips och kommentarer tas emot varm.
Tänkte ringa och åka och titta på den då jag behöver en andra bil till pendling från o till jobb och lite sånt smått vad säger ni ?

BMW = BRING ME WOMEN
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Sorry glömde länken men verkar som bilen redan är såld efter ca 1 timme sjukt. Är lite små sur nu var ju pep att åka direkt på morgonen och titta på den då det bara var 10 mil hemifrån. :S priset var ju sjukt bra också. Men man kanske undkom en katastrof i plånboken :P

BMW = BRING ME WOMEN
Ja eller så låg den bara ute för ett realistsikt pris som säljer, och inte som hälften av bilarna på blocket som ligger tok för högt i pris. Ochbli osålda, mvh
16.574
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Eller så var det en ren fejkannons som raderades av Blocket.

-------
//Lövet
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Fick ett sms tillbaka att den vara kvar men att han hastigt skulle resa iväg i helgen och skulle lägga upp bil annonsen igen. Han skrev att det var massor som hört av sig och ville ha bilen och iomed att han skulle åka iväg direkt orkade han inte med alla samtal.

det var en A3 5 dörrars -99 med fullservicebok.
Gått 11500mil.
Besiktigad ej skattad.
för 25000 kr ?
Är inte det billigt ?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Låter väl normalt för en 13 år gammal bil ?
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Nej tyvärr så gör det inte det kolla runt på blocket så ska du se vad sådana bilar kostar med det miltalet. kostar någonstans mellan 40-50k.
Silversten: Skall man göra ett "klipp" i den prisklassen har man i regel inte tid att vela, man får vara väl påläst i modellen i fråga, skippa mejlandet och ringa med en gång o vara beredd att åka o titta med en gång o köpa på studs, gör man inte det lär nån annan klippa den, sedan dyker bilen upp nån vecka senare på blocket igen, men då till ett nytt pris...Finns folk som "lever" av att göra dessa "klipp"....Sedan skall man oxå komma ihåg att det är skillnad på annonspris o vad bilen säljs för, senast jag köpte bil så blev köp-priset ca 25% lägre än annonspriset....
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Jag hade en A3 1.8T -98 som jag var fruuuktansvärt trött på!
Reparation efter reparation, konstanta ABS fel, glappande framvagn trots att i princip allt möjligt var bytt. Alla bussningar fram, länkarmar, styrleder, spindelleder, stötdämpare osv osv byttes, inget hjälpte.
Växellådsfästet gick av så motorn vek sig och grenröret knäckte downpipen (ca 7.000:- för en ny, vanligt fel sa verkstaden)
Rostiga dörrar, tak, skärmkanter och bagagelucka samt en snittförbrukning på 1.1 l/milen..

Jag har 2 kompisar som också hade A3or (en -97 och en -99), båda var lika missnöjda som jag.
Hängde även mycket på NordicAudi.com och felen jag hade var mer regel än undantag verkade det som.

Det jag vill säga är att kan du så kolla gärna på en annan bil! Jag var nära på att skrota min flera gånger..

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Okej Tack så mkt för tipsen. Det är därför man älskar Autopower. Folk är ärliga och vinner inget på att ljuga heller. Skippar nog lätt den bilen. =)
Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Det tycker jag du gör rätt i, ingen lyckad modell direkt! Förstår inte att dom ligger ute för så mycket pengar som dom gör..
Tyvärr har strulet, priset på reservdelarna och sist men framförallt inte minst kundservicen skrämt bort mig från allt som har med VAG att göra!

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Det jag menade med att den inte var prisvärd, 40-50 är ju ett skämt det får man mycket annan bil för.
cr
3.945
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Anledningen till att priserna på A3 är väldigt höga måste bero på att det är riktiga skitbilar som ingen vill köpa...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.