|
|
|
|---|---|
|
Finns redan en tråd i ämnet under övriga bilmärken och pinsamt nog trodde jag att det var två MG bilar jag fotade, detta p.g.a. att jag tyckte det såg ut som ett sånt emblem på ratten. Men många uppmärksamade att det mesta tyder på att det är nya 3-serie coupé och 3-serie GT. De stod utanför mitt fönster på ett parkeringsgarage tak. Jag noterade dom p.g.a. att de stod så underligt parkerade. Sen såg jag att de såg konstiga ut som att det var snö på dom. Men det var ju maskeringen. De var parkerade många timmar också. Från runt sex på kvällen till troligtvis minst sex på morgonen eftersom att garaget är stängt nattetid. här har Ni bilderna iallafall. Länk BMW - Allt annat orsakar illamående. | |
|
uppmärksamt... kanske är denna bil Länk /Anders |
|
|
jo det ser ju precis ut som den.., ena. F32 heter coupén då alltså. undrar vad GT:n har för betäckning? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
fast nä det är ju fel regnummer och ingen taklucka o.s.v. så det är inte samma bil men troligtvis en coupé ändå... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
men de ska kallas 4-serie alltså. lite logiskt då de ser aningen stora ut föra att vara 3-serie... särskilt GT:n. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Innan E92/E93 presenterades var det också tal om att de skulle heta 4-serien för att bättre knyta an till 6-serien (modeller med två dörrar = jämnt modellnummer), men den gången blev det ju inget med det. Jag ser hellre att man behåller 3-serien som modellfamiljsnamn... /Masten |
|
|
jo och det är ju det där med asiaterna och nummer fyra som inte är bra av nån anledning. typ att det är ett otursnummer eller att det låter som något dåligt eller vad det var. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Jaså, är det pressade plåtbitar till hjulupphängning på BMW nu, var är alla fina gjutna aluminiumgrejer?? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
En liten rolig anekdot kring 4-serien, råkade av en slump läsa följande artikel från Teknikens Värld 1983 :-) Länk |
|
hmm, Teknikens värld ja... byt ut fronten mot rektangulära lampor och grillen mot en med diagonal linje så har du en Volvo 780.... |
|
| Såg en biltransport fullastad med tyskreg. BMW idag där en maskerad till synes helt vanlig F30 var med. Var det en x-drive så känns det ju lite overkill att köra den maskad.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.