AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.431

Vänster bakhjul vobblar och det klonkar/slår när jag gasar / släpper gasen

so
5
someone_else
BMW E46 330Ci M53B30 -02
Som rubriken lyder.. När jag gasar eller släpper gasen vrider sig bilen och det klonkar o slår bakifrån.. Vänster bakhjul vobblar även.. Har läst om att det kan vara silentblocket? Någon som har några idéer..? Fråga på om ni undrar något så svarar jag så gott jag kan!

Alla tips är väldigt välkomna!
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Låter som främre länkarmsinfästning bak är tokslut, byt båda sidor. Hissa bilen och bryt lite i det så ser du nog ganska fort vad som är problemet.

Mvh Stefan
Håller med Stefan85. Hade satt i powerflex (finns att köpa hos Schmiedmann) om jag varit som dig. Samtidigt lättare att montera än original bussningar. Kan även kolla så inte dina stabilisator stag bak har brutits av. Skulle de vara sönder, så köp dem på BMW. De är billigast på dessa. 190:- på Bmw och 301:- på mekonomen.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
so
5
someone_else
BMW E46 330Ci M53B30 -02
Tackar för råden! Får ta o skramla mig iväg till garaget o ta en titt..

Hur skadligt är det för bilen o köra den som den är nu?

Mvh Patrik
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Kan vara väldigt skadligt, om bussningen är sopslut så kan bulten smälla av, vilket i sin tur gör att du sitter i en riktigt taskig sits. Detta kan göra att du knäcker stötdämpare, drivaxel osv. Så rådet är att köra väldigt försiktigt om du är tvingad att köra bilen till t ex garaget. Som sagt kan bli onödigt dyrt OM infästningen släpper.

Mvh Stefan
so
5
someone_else
BMW E46 330Ci M53B30 -02
Ok.. Tackar för snabbt svar.. Dax att hitta ett annat sätt att ta sig till jobbet på måndag då...
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Ja det är nog säkrast innan du vet säkert vad som är felet.
Lycka till!
so
5
someone_else
BMW E46 330Ci M53B30 -02
Ser att jag inte skrivit hur historian slutade--

Bussningen var tokslut.. Rost och långt till mekgaraget (läs 'anledningar till att slippa undan att göra det själv') gjorde att jag valde att lämna in bilen till verkstad..
Minns jag inte helt fel blev det ingen jättekostnad, kanske 2-3000 men då gjorde jag en service samtidigt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.