AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
32.466

Såg nya F20:n (vit) på stan i dag, INTE vacker.

Sida 5 av 6
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Andreas,
Ok. Misstänker att du liksom många andra (som inte gillar F20) inte heller är särskilt stora fans över E87 heller. Eller är det någon som tycker annorlunda?
Personligen tycker jag att den tagit ett enormt steg framåt.

Gourmand, jo vi har hört det nu.
Vad som är vacker design är ju upp till betraktaren och den som gillar designen på F20 (eller E87) ändrar ju inte åsikt för att någon annan inte är av samma uppfattning. Dock skulle jag säga att en lyckad design för en biltillverkare är då en så stor andel som möjligt tillhör kategorin som gillar hur modellen ser ut. Jag vill påstå att F20 inte tillhör denna kategori. Det är vissa modeller där trådar skapas kring just detta ämne och man hör negativa kommentarer i bekantskapskretsen, F20 är som sagt en av dem.

Är säkert en bra bil förövrigt men jag påstår som sagt att designen (ur en tillverkares synvinkel) inte är lyckad! :)
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Jag gillar bara utseendet på 1-serien med m-sport paket det samma gälelr e60, e46 samt e90 pre LCI för den del. Förstår inte BMW inte gör deras bilar från fabrik med M-paket med möjlihet att välja bort grejar som sänkt fjädring etc istället om folk bara skall ta sig från punkt a till b. fast då kan man ju lika gärna köpa en dacia för hur mkt körglädje är det i en 116?

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Man kan säga vad man vill om designen på F20, men jag tycker BMW har lyckats, du ser direkt vilken modell av BMW det handlar om när man möter dom rakt framifrån:
Länk F20
Länk F30
Länk F10

Jfm detta med Audis modeller som framifrån knappt går att avgöra rakt framifrån vilken modell det handlar om (Copy-paste av Audi?).

Blir nog en alpinvit F20 när det är dags att byta in E87:an (förutsatt att familjesituationen är samma).
Corsair med flera ! Jag gör exakt samma sak som andra på detta forum - jag uttalar en åsikt. Fler på forumet har uttalat att de tycker F20:s design är misslyckad. Jag tycker tvärtom, under förutsättning att man inte förstör bilens tidlösa design med smaklösa spoliers och sänkta chassin. Om jag är i majoritet eller hör till en minoritet på forumet skitar jag faktsikt i. Min uppfattning påverkas inte av det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är ditt överdrivna språk vi tröttnat på Gourmand - inte åsikten i sig.

P-OA: Att Audi skulle vara så lika hör man ofta men hur mycket skiljer sig nedanstående egentligen?

Länk
Länk
Länk

Visst ser en entusiast skillnad (och i verkligheten syns skillnaderna tydligare) men det gör de på Audi också. Ingen förväxlar en A4 en A8 när de kommer rullande.

-------
//Lövet
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Jag ser knappt skillnad på en a4 och en a6 längre men vem orkar bry sig egentligen? Vi tycker olika när det kommer till design. Jag tror ändå man vänjar sig med tiden. Men en BMW är i mina ögon alltid snyggast med M-sport paket det är ju inga lösa spoiler som är dittsatta direkt som "vissa" skriver utan det ingår mkt annat som höjer helheten. T.es shadowline, fetare ratt etc.

Karl-Hilding
För att belysa lite vad icke BMW folk säger om nya resp beg BMW.
Detta hände förra veckan.

Många av mina grannar kör nu BMW. Inte bara en i hushållet utan 2-3-4 beroende barnen köpt egna och lite av att vara bilentusiast.
För att sträcka lite på sid så var det jag och hustrun som var de första.
Nåväl.
Men vi har så klart Volvo, Toyota, Audi, KIA, Opel här också.

En av BMW ägarna inköpte en trdje BMW. En 10 år gammal 320T, 23.000 mil.
I hyfsat skick. Efter ett par dagar kommer Audiägaren in till mig för en öl och lite frågor ang sin nya dator.
Efter ett tag så kommer samtalen in på bilar. Han säger:
"Jag skulle gärna bytat min Audi A4 -09 mot BMW 320/325 men nu när XXXX har köpt ytterligare en ny BMW så blir det som att härma..."
Tydligen så håller BMW sin ålder med värdighet.
Ridå.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Här kommer djävulens advokat!

@Karl-Hilding;

..eller så är det BMW som bygger likadana bilar, då grannen inte ser skillnad på dessa - men väl Audin, som "förändras"..?? Så kan man också se det.

@P-OA;

"Man kan säga vad man vill om designen på F20, men jag tycker BMW har lyckats, du ser direkt vilken modell av BMW det handlar om när man möter dom rakt framifrån" - En fråga bara: Varför är just det en bedrift? Hur vet du att de i själva verket inte misslyckats? Du blandar ihop dina egna preferenser med (de som du förmodar är) BMW's... ;)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Nya V40 är riktigt snygg faktiskt
Länk
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Nice bild får lite ha begär
Länk
Karl-Hilding
Sani:

"eller så är det BMW som bygger likadana bilar, då grannen inte ser skillnad på dessa - men väl Audin, som "förändras"..?? Så kan man också se det."

Man kan tolka det som man vill ja.
Eller så tolkar jag ditt svar att jag trampade på en öm tå.
Och så kan man tolka min grannes kommentar med att BMW är mer eller mindre tidlösa.
I viss mån håller jag med Gourmand i sak. Alla M-sport utsmyckningar är bajs och de massiva oxkärra liknande hjul bara förstör och även dem fulare än en sketen skithög och... ursäkta. Jag menar, jag tycker att det finns ganska mycket utseendefixering till en viss stil som gör att man lätt missar de formmässiga kvalitéer som de mindre utsmyckade modeller har och som inte sällan har en bättre funktion för en verklig ägare i verklig bruk. ;)
nya v40 är riktigt snygg men kommer den ha lika bra drivlina som bmw:n?? jag har kört många bilar i golfklassen och vad man än tycker om utseendet på f20 så är drivlinorna överlägsna, känns som en mycket större och mer påkostad bil. dock så drar plastdetaljer i inredningen ner betyget en aning men som sagt drivlina och chassi är överlägset
Varför skulle nya V40 ha en "sämre" drivlina än BMW ? Det kanske är tvärtom.
gourmand: du är inte lite negativ när det gäller bmw du... bmw är kända för att göra riktigt bra motorer och den nya 8-växlade lådan från zf är magisk även om jag inte gillar automat.. bmw är just nu överlägsna när det gäller förbrukning mot prestanda enligt mig
Ja mycket kan man säga om designen men jag instämmer med bmw_jerry att när man sen provkör bilarna så brukar BMW stå ut vad gäller drivlina och chassi.

Tycker också att V40 är riktigt snygg (på bild) och det är väl första gången på väldigt länge som de lyckas skapa ha-begär. Nu gäller det att de uppdaterat på de andra fronterna också, framför allt stryrning och vägkänsla enligt mig.
bmw_jerry; Det enda jag säger är att det inte är någon självklarhet att BMW:s drivlina skulle vara bättre än Volvos. Det finns säkert de som skulle uppfatta att det är precis tvärtom. Jag förstår inte hur du kan uppfatta det som att jag "är negativ mot BMW". Det är väl knappast ingen naturlag att BMW i alla lägen har bilvärldens bästa drivlinor
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hursomhelst kommer det att bli en intressant vår vad avser biltester:

BMW F20 vs Volvo V40 vs (nya) Audi A3 vs (nya) M-B A-klass....som verkar finfin fö! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.