|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Länk nya merca a-klass.. tycker att bmw:n är mycket snyggare | |
| Mercan var ju en besvikelse när de visat så snygga konceptbilar. Dock har ju den (och de flesta andra) iaf proportionerna rätt, vilket skiljer dem från ettan. Näe det är bara att vänta på faceliften... | |
| jag hoppa på att coupen blir lyckad | |
| hoppas ska det givetvis stå | |
| Föredrar F20n framför a-klassen. men ni som inte gillar F20n ogillar nya 5,6,7 seriena också? | |
|
Ni som inte gillar utseendet, tycker ni att E87:an såg bättre ut eller är det 1-serien generellt ni inte gillar? Länk Länk Länk Länk |
|
Karl-Hilding |
Det är knappt att man ser skillnad. Förutom att F20 är nytvättade och blankare. Ställer man en välpolerad röd E87 bredvid en solkig F20 så vete fan. |
|
Om man inte ser skillnad ska man nog inte uttala sig om designen ;) Själv har jag svårt för de överdimensionerade strålkastarna fram samt att de sitter för brett isär samt att grillen är för stor. Bak är den en blåkopia av VW Polo och den designen är ju tämligen snäll på alla sätt. ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
:-) Jag var bara tvungen. Som när man ser kosmetiska ingrepp före -efter. Ibland är före en bild i svartvitt. Och efter är i färg med fin solbränna och välansad i håret. Men jag så en sådan skillnad att jag måste nog vänja mig. Precis som med E60 som jag idag tycker är rasande grann! |
|
Gillade aldrig utseendet på E87 men tyvärr har det gått åt fel håll, F20 är fulare! Tycke och smak förståss men jag stör mig också på den överdimensionerade fronten. Vad den sen har med 5,6 och 7-serien att göra utseendemässigt vet jag inte för de liknar inte varandra alls. De gillar jag designmässigt! |
|
|
Det (enda) jag tycker stör är att det är mycket "tom plast" i fronten mellan strålkastar och grill. Detta åtgärdas effektivt med M-paket. Annars så är designen ganska lyckad, fast den kräver fälg för att bli klockren. Bakljusen har vissa drag av Polo, men ska jag vara ärlig så finns det värre bilar att likna, då Polon i mitt tycke är den snyggaste småbilen idag. |
|
| nu finns det en 125d...tyvärr börjar priset på 310 000kr .. hade lätt kunnat leva med den bilen oavsett utseende ehhe | |
|
125d kostar 321000:- M-paket är ett måste på 1-serien |
|
|
Nu är den inte ful längre:-) Länk |
|
|
Om den liknar Polo lite mer än förr låter jag vara osagt men det spelar mindre roll, baken har blivit betydligt snyggare ivf som helst :) E87 tycker jag inte är ful på något vis men den ser hopplöst omodern ut mina ögon. Andreas, Du är ganska kritisk till F20 men vad anser du om E87? |
|
Karl-Hilding |
Nu är den inte ful längre:-) [LÄNK] Sådana phula ränder hade grannpojken på sin Volvo 850 GL. |
| M-paket och liknande smaklöst bjäfs förstör definitivt 1-serien och alla andra bilar också för den delen. Jag förstår inte vissas förtjusning i plastspoilers, sänkta fjädringar, hallickfälgar och mörka rutor. Det finns något som kallas stil, klass och diskretion. Nya 1:an är i grunden harmonisk, tidlös och vacker i originalutförande, varför förstöra detta med dessa förfulande attribut. Påminner mest om fusktrimmad hemslöjd från Biltema. Ungefär lika smakfullt som en Rolls med spoilervinge på bakluckan. | |
|
Anders: Jag gillar inte E87 nämnvärt heller, den ser allmänt ledsen ut i fronten. F20 ser istället förvånad ut. Vet inte om jag tycker den är nåt större steg framåt tyvärr. ------- //Lövet |
|
| Gourmand- snälla kan inte du bara börja åka buss så vi slipper höra hur du vill att en bil ska vara!? jag tror att du representerar en ganska liten del av folket på detta forum som trots allt kör bmw, och som kallas förarens val! | |
Karl-Hilding |
Gourmand har en poäng! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.