AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
32.467

Såg nya F20:n (vit) på stan i dag, INTE vacker.

Sida 2 av 6
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag tycker att m-paketet räddar F20an, men utan ser det ut som en ättling till Picasso varit i farten.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag tror det hela beror på fronten och grillen.
Finns det ingen som är riktigt duktigt på Photoshop som kan ge den F30 grillen?

Får en känsla av att den skulle se finare ut då.

För nu är mellanrummet mellan strålkastarna och grillen för mycket.
Och därför tror jag att den skulle se bättre ut med F30 grillen
Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Olika bilar gör sig bättre och sämre i olika färger - F20 i vitt (som jag provkörd några dagar) är ingen lyckat kombination i mitt tycke. Speciellt rumpan verkar då oproportionerlig på nå´t sätt..... fetsvulstig och klumpig.

Därför beställde jag en röd 118dA ;-) Svart & andra mörkare färger gillar jag också.

Sen vet jag ju som ivrig fotograf att en felaktig bildvinkel, kan få vilken bil som helst att se vedervärdig ut.

Det är ju strålkastarna som förstör hela bilen pga strålkastarna så ser även njurarna lite lustiga ut. Vore intressant att veta hur försäljningen går, jag ser iaf väldigt få i trafik dom enda jag sett är företagsbilar och då kanske man inte bryr sig om hur bilen ser ut.

BMW hade aldrig vågat att sätta dessa strålkastare på 3-serien..

Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Uffeolby;

Som sagt, svårt att se på bild. Fälgarna ÄR 17 tum... :)
Visa användare
92
uffeolby
BMW 530e -21 (G31 facelift)
Volvo S80 2.4D -07
Johisco:

Ja, det uppfattade jag nog, att de är 17". Det jag ville säga är att jag tycker dessa 17"-fälgar är riktigt fula, att jag sett andra 17"-fälgar som är riktigt snygga och att jag tycker att 18"-gälgar på denna bil generellt ser oproportionerliga ut.

All IMHO of course ;-))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Länk Har beställt min F20 med dessa 18-tummare. Oproportionerliga njae, jag tycker inte det? Sen tycker jag förvisso inte att det är storleken i sig som har betydelse men att större fälg har bättre förutsättningar generellt.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Ser ut som en Skoda Felicia i bak!
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Man kan ju undra vem som kom på den där fula designen på bakluckan.
Karl-Hilding
Eller den fuldesignade fronten.
Blev besviken när jag kollade den live idag.
Hela bilen såg stor och anonym ut.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har precis bestämt mig. Länk Det får bli en svart istället. Jädrar vad snygg den är :)
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
M-sport gör enormt mycket på denna bil...!
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
grattis anders!
Karl-Hilding
Avgjort bättre i svart.
Den jag såg hade för mycket luft mellan däck och skärmkant.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ja, ser mycket bättre ut i Svart.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Från sidan ser F20 bra ut, men framifrån...... tycker inte att ljusen passar bilen! Tror inte att den kommer att sälja lika bra som förra 1-serie!

MvH Bmw 4-ever
Den säljer dåligt enligt min säljare framförallt sämre än BMW har förväntat sig.
Han tror iof att det beror på att marknaden inte är redo för en dyr småbil och inte pga fronten...
Visa användare
92
uffeolby
BMW 530e -21 (G31 facelift)
Volvo S80 2.4D -07
Grattis Anders S! Efter mycket tänk har du bestämt dig för en som ser ut precis som min. Tyder på bra smak och ja, den är riktigt snygg att se på ;-))
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack! :)

Lite lustigt att det bara skiljde någon tusenlapp att lägga på m-pkt jämfört med min första spec.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Exakty, det är det som folk inte fattar, att när de lagt till sin sportstolar, sportratt, sportline, 17" osv osv så landar summan väldigt nära kostnaden för m-paket.
och då har de inte höjt 2handsvärdet på bilen med en spänn, något som m-pak gör.
det finns en grupp entusiaster på marknaden som är redo att betala ett mervärde för m-pak, men ingen som vill betala extra för ovan nämnda lösa delar. möjligtvis att sportstolarna gör bilen mer lättsåld, men thats it.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.