|
|
|
|---|---|
|
Hej hallå. Har funderingar på och byta bil och undra om ni som kan Bmw och bilar bra :) tycker att detta verka va något och ha? Länk . Kända fel på denna modellen o årsmodellen man ska kika efter? Normal pris för denna och ska man satsa på en 525 530 eller 540? Det ska iaf vara en kombi för runt 60-70000kr. Tacksam för svar, ha en toppen dag Mvh Kristoffer :) | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Hej o välkommen till forumet! Bilen ser jättefin ut men du får tänka på bla följande punkter: - Rost på bakluckans och dörrarnas nederkant, inne vid bensinpåfyllningen - Hög oljeförbrukningen på vissa M54 motorer (svårt att kolla egentligen) - Frusen vevhusventilation inträffar och då pressas oljan ut lite här och där så om bilen nyligen har blivit motortvättad bör du fundera på just den här punkten (behöver självklart inte vara så även om den är motortvättad) - Kablarna till bakluckan brukar gå av i gummibälgen vilket kan skapa lite olika problem med låset, belysningen mm. (lätt att åtgärda) - Priset är kanske lite för högt så försök få ner det - Det finns skruvade exemplar så försök få lite info från BMW om vad som har blivit åtgärdat samt försök få fram besiktningsprotokollen för att se hur långt bilen har gått vid olika tillfällen - Vibrationer är en känslig punkt för e39or. Vid inbromsning brukar boven vara skeva bromsskivor. Även om det nu låter som mycket så är dessa modeller riktigt välbyggda och brukar inte lida av allvarliga problem. Finns säkert fler punkter som du bör fundera på men denna lista kan väl byggas på av andra på forumet. Lycka till! |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Ser nu att just det exemplaret är importerat 2006 så en ordentlig koll av miltalen bör göras om du fortfarande är intresserad. |
|
Hej hej. Tackar tackar för svar! :) Självklart är jag är fortfarande intresserad då jag tycker Bmw är otroligt fina bilar och ger mycket körglädje. Jag ha mailat ägaren frågor om service,reparationer o rost ect och får se om man får något svar. Sen får det ju bli och åka kika på bilen också förstås om den verka vettig. Hur kollar man milen på bäst sätt om den är skruvad eller inte? |
|
| Att läsa beg.guiden här på sidan för e39 rekommenderas också: Länk | |
|
Kristoffer 79: Du har Power Post! |
|
|
Lite slitage delar som kan vara dåliga eller kan behöva en översikt Torkararm baklucka ACC fläkten i fram Slitna länkarmar i fram och bakvagn Silentbussningarna lambdasonder bör bytas vid 16000mil kanske även LMM... Skick på sommar och vinterdäck? Vanos systemet kan behöva en service Vevhusventilationen... |
|
| Oki, jag bugar och bockar och tackar för svaren :D nu vet jag lite mer vad jag ska kolla efter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.