|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag är ny på forumet och vill be er om lite hjälp. Jag sneglar lite på en 320 2.0i som bilfirman anger som en 2008. Men om jag slår på transportstyrelsen så står där 2007. Enligt en kollega har en 2008 andra baklyktor och annan motorhuv. Hur gör BMW när dom lanserar en ny modell? Släpps en 2008 under hösten 2007 eller under våren 2008. All input om denna bilen är tacksam. Se bilder på "min sida" Mvh martin | |
| Det gick visst inte att lägga ut bilder om man inte är Pro-medlem så här kommer en länk till annonsen så att ni kan se vilken modell det är Länk | |
| September kommer nya års Mod på bmw.faceliften kom 08/september eller om det var 09/september rätta mig nån om jag har fel | |
| Precis det är en prefacelift | |
|
Blixtrar och dunder vilka snabba svar! Sån gillas :) Men en följdfråga, denna bilen har första reg dag 2011-12-04 och är alltså således en årsmodell från BMW som är 2008. Men då levererad sent 2007. Eller? Andra bilmärke levererar ju sina kommande modeller redan året innan. Är det en bil för pengarna eller har den brister som gör att man ska dra öronen åt sig? /Martin |
|
| Första reg dag är ju bara när bilen är tagen i bruk, inte vilken årsmodell det är. Tillverkningsdatum däremot avgör årsmodellen. | |
| Enligt transportstyrelsen är bilen tillverkad 2007-10. Med andra ord ska den vara en 2007 och inte en 2008 som bilfirman skriver. Får man göra så här och ange felaktiga årsmodeller? | |
| Nej det är korrekt det är en 08 som sagt tillverkat efter 2007-09 | |
|
Ok! Då vet jag. Är det någon som kan ge mig lite input om bilen i övrigt. Känns det som grisen i säcken eller har den bra meriter. Jag har för mig att det ska vara en 170hk Rak 6:a. Är det rätt motor för bilen eller är det bara att köra till macken stup i kvarten. |
|
|
Det är en 2,0 liters rak 4. Ett tips kan vara att googla lite och läsa lite biltester för att ge dig en bättre bild av om bilen passar dig eller inte. En provkörning kan ju också vara en bra idé. __________ Mvh Grelle |
|
|
Detta enligt transportstyrelsen då på bilen, 2 ägare,förbrukningen stämmer ganska hyffsat med verkligheten. Givetvis beroende på körstil. Det är nog ingen dåligt köp om skick och service är ok: Motoreffekt, kw: 125,0 (170 hästar 4 cylindrar ej 6 som du skrev innan) Max hastighet, km/h: 226,0 Ljudnivå dB, vid körning: 72 Ljudnivå dB, stillastående: 77 Bränsleförbrukning, blandad körning: 6,2 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 148,0 g/km Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 4,9 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 117,0 g/km Bränsleförbrukning, stadskörning: 8,5 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 202,0 g/km |
|
| Tack för info. Jag får väl masa mig iväg och testa! Jag återkommer med mina intryck efter testkörning! Tack ska ni ha för hjälpen! | |
|
För dem pengarna hittar du säkerligen en som åtminstone har Xenon. Och som redan nämnts, tillverkningsdatum 2007-10, då blir det en 08. BMW:s räkneår som många andra bilar nuförtiden är sep till sep. |
|
|
Jag köpte en e93:a med den motorn för ett tag sen. Den går helt OK och är framför allt snål, 0,66 L/mil blandad körning. För övrigt föredrar jag sexorna, som känns som en mer riktig motor till en BMW. BMW CS #5206 |
|
|
Hej Köpte min 325 m paket + bavariapaket tillverkad 2008-04 , 8500 mil för 156.500 kr, 1 ägare innan. Köpt på Kvd. Pruta bör du kunna göra. /A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.