|
|
|
|---|---|
|
Den funkar inte, felkopplad i OBD kontakten. RS232 adaptern i kitet är också kass. Googlar man på den så märker man att det har kämpats ute i stugorna... Säljaren heter oonecho Länk /Ola | |
| Vad ska man googla på? Jag hittar ingen information om detta problem...men vill gärna lösa det! | |
|
Olösbart. Man köper en ny adapter av märket Aten. Jag köpte en och den är klockren. Länk |
|
|
Plus att man får löda om i själva OBD kontakten om detta kit ska fungera. /Ola |
|
| Har en sån ATEN-adapter, funkar ändå inte. Därför är jag lite intresserad av vart du fått infon om att OBD-kontaken måste lödas om och instruktion för detta. | |
|
Googla på "pin 7 8 carsoft" eller så finns det mycket i denna tråd. Länk Jag fick kontakt med en del moduler utan att löda om sladden. Får du någon kontakt med bilen? Får du inte det har du andra problem troligtvis. |
|
| Jag har kontakt med nån av modulerna samt livedata. Ska testa detta och se om det funkar för mig. | |
|
Exakt som för mig, det kommer att funka tror jag. Återkom hur det gick! /Ola |
|
|
Så där ja! Klippte kabeln till stift 8 och byglade stift 7 och 8. Sen funkade allt klockrent direkt. Så nu är airbag-lampan äntligen släckt. Tack för hjälpen! |
|
|
Ingen fel kod alltså ? Eller bara släckt ? Och sen återkommer airbaglampan ? |
|
|
Vet inte om jag förstod det hela rätt men det såg ut som jag hade en felkod: 11, battery connection. Den försvann och kom inte tillbaka efter jag raderat den, så lampan är nu släckt som den ska. |
|
| jonaz_6, kul att det fungerar! | |
|
jonaz_6 : Innan jag gör samma sak att bygla stift 7 - 8 , var fick du infon ifrån ? |
|
|
redpower du har en länk till en annan tråd längre upp. Kolla där. /Ola |
|
|
Jag fick till det utan strul, både mot ODB och ODBII, har en gammal Dell laptop med seriell-port. Mjukvaran fungerar som utlovat tycker jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.