|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Nu när bilen går och är besiktigad så är det dags att fixa lite andra irriterande småfel på bilen. B.l.a: Elbackspeglarna funkar precis som dom ska när jag trycker på knappen åt vänster, höger, nedåt men när jag trycker knappen uppåt så går spegeln höger istället för viker upptill !! Alltså händer samma sak när jag håller knappen uppåt som om jag håller den till höger. Är det någon som har en teori eller t.o.m haft detta fel på sin egen bil ? Bilen är en 750 iA -89 Mvh Janne | |
|
min teori är att knappen är paj invändigt. dvs när du trycker uppåt så trycker den på switchen för att köra spegeln åt höger. kostar drygt 400 på schmiedmann, tippar på samma pris hos bmw. Länk |
|
|
min teori är att knappen är paj invändigt. dvs när du trycker uppåt så trycker den på switchen för att köra spegeln åt höger. kostar drygt 400 på schmiedmann, tippar på samma pris hos bmw. Länk |
|
|
Tack för det snabba svaret, det låter mkt troligt att det är som du säger. Har 2 reservdelsbilar -88 och -91 varav jag tog den från -91 och provade. Den hade olika antal stift men passade ändå på kontakten, dock så gick säkringen.... Kanske även ska kolla upp kontakten på -88 och se om den har samma antal pinnar som -89... blev rörigt det här. =) Annars blir det att införskaffa en ny. Mvh Janne |
|
|
Den andra var också olik. Nu förstår jag också varför, reservdelsbilarna är båda 750 iAL med minnesfunktion i sätena samt speglarna. Därför skiljer sig dom knappsatserna för speglarna från den andra som inte har minne i sätet. Man lär så länge man lever. =) Mvh Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.