|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Just nu får man dessutom drive comfort paketet gratis:-) |
|
| Borde inte M-Paketet stå under Lines delen? | |
|
Håller med, M-paketet känns mer som en lines än ett tillbehör numera, skumt beslut av BMW. Stör mig på att det inte går att välja till svarta backspeglar när man har valt m-paketet (går säkert när man beställer bilen hos en säljare), samma sak så avmarkeras siktpaketet när man väljer m-paketet... |
|
|
Håller med om att det finns mycket skumt på BMW.s hemsida. Tycker Line delen bara gör det hela mycket mer krångligre än att underlätta. Denna fråga har ställd tusentals gånger och kommer nog att ställas lika många gånger framöver, Jag förstår mig inte på varför man inte kan välja alla färger till M-paket och varför vissa utrustning bara går utan M-paket |
|
|
Backspeglarna går inte att beställa svarta med m-paketet. Jäkligt trist. Saknar de blå bromsarna i konfiguratorn. |
|
|
Och varför kan man inte välja instrumentkluster med utökat innehåll, på NÅGON modell? P-OA, Siktpaketet tar bort M-paketet, skumt. Men när man väljer regnsensor så läggs "siktpaket i komb. m M-pkt" till. Som sig bör iof men det borde ju finnas ett "paket" som heter just så att välja innan tillvalen som sagt. |
|
| Anders: ja, kommer ihåg att till E8X fanns Advantage i kombination med M-paketet. | |
|
Tycker den växer allt mer 1-serien speciellt med M-paket. Länk |
|
| m34ever:håller med men tyvärr blir bilen riktigt dyr med m-paket.. får hoppas på utrustningen blir lite billigare i framtiden :P | |
|
Tycker tvärtom att M-pak är billigt till F20.. Habegäret stiger med 2-300% iom M-pak på F20. Från hyrbilsGolf-nivå, till lite äkta vilja-ha. |
|
| HFR: du har givetvis rätt där men en 120d med lite lull lull hmnar runt 400 000kr och det är mycket pengar för en "småbil" även om nya 1:an är riktigt riktigt grym | |
|
Kan komma att få nytt jobb här i dagarna och behöver då ordna tjänstebil. Jag är endast bekant med poolbil sedan tidigare så detta är okänt territorium för min del. Företaget lägger ut 7 basbelopp vid dessa krav 1) kombi 2) vit eller svart 3) miljö- eller dieselbil. Får jag jobbet så bör jag handla snabbt då starten är relativt snart så jag drömmer redan lite nu. Detta är väl 308 000 kr men hur går det egentligen till när man skaffar tjänstebil? Vilka priser går jag på, totalpris, pris ex moms eller totalpris minus ev rabatter? Vore det klokt att kolla på 118d 5 dörrars -12? |
|
|
7 bb är 308k, ja. det företaget är intresserat av är kostnaden, dvs nettopriset. skatteverket däremot räknar på listpris för basmodellen, har man sedan en "bra" säljare så kanske en del av extrautrustningen kan 'slinka in' i nettoraden för att man inte ska behöva beskattas för något man i själva verket inte betalar (bruttopriser). Lövet är en fena på det här, han flikar säkert in. jag hade med nämnda krav kört på en 120d 5d M-sport H/K Xenon Drivecomf En sådan bör landa någonstans runt 305k netto med förmodad företagsrabatt á 10%. Eventuellt köra en 118d med sportautomaten och samma utrustning istället. |
|
|
Drivecomfort paketet ingår gratis just nu |
|
|
Tack HFR för nyttig info! M-sport blir en självklarhet, drivecomfort paket, H/K, bluetooth och xenon. Funderar på mindre motor då mest stadskörning och motorvägskörning är aktuellt, behöver ingen racer fast mer effekt och ev automat vore önskvärt. Men från A till B snyggt och säkert kör jag nog isf på mindre motor (116d-118d) med mer utrustning. Förmånsvärde för en 2012 F20 med extrautrustning för ca 100 000 kr var 3200-3500 kr/mån. |
|
|
Här kommer en första specifikation: BMW 118d 5-dörrar Färg 300 Alpinvit II Klädsel HAAT Stoff ’Hexagon’/Alcantara anthrazit Utrustning, paket 7VF Siktpaket i komb med M sport 3000 258 Runflat däck 2PA Låsbultar 337 M Sportpaket 36000 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar 4DX Accentlist Estorilblå matt 4MR Interiörlist Aluminium Hexagon 520 Dimljus 521 Regnsensor 5DC Fällbara huvudstöd bak 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZVA Drive Comfort paket kampanj 507 Park Distance Control (PDC) bak 544 Farthållare med bromsfunktion Utrustning, fabriksmonterad 1CA Emissionskod 205 Automatisk växellåda med Steptronic 22000 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 3600 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 8200 6NF Musikgränssnitt för smartphones 1000 6S4 Svensk språkversion Change in paket 7VF 2N4 18” M Lättmetallfälg Stjärneker 386 M 4900 Change in paket ZVA 6NK Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning 2000 Grundpris 248 000 + extrautrustning 80700 = försäljningspris 328700 27280 avgår i rabatt/prisreduktion enligt denna kalkyl dvs slutsumma 301420 Vad tycker ni, låter det bra eller är det galet någonstans? Jag saknar dock något av följande, mest småsaker: Xenon (detta är måste) Rökarpaket (för att få extra 12V fram?) Extra 12 Voltsuttag (för att få extra 12V bak?) Svankstöd Velourmattor Helljusassistent Adaptiva kurvljus och ev vinterhjul men är osäker om dessa räknas i basbeloppen eller utanför själva bilköpet/leasingen. Det som helt klart sticker iväg är paket M-sport 36000+3000=39000 i kombination med siktpaket men det är bra utrustning och bra pris och höjer heja bilen. Automaten för 22000 känns surt mycket att dega men jag provkörde en 118dA idag och den gick oerhört bra och växlade på som bara den lugn/hård körning. Blev mycket positiv överaskad av nya F20 samt 18d då jag endast kört föregångaren med 20d motorn och manuell låda. Går det att få svarta sidobakspeglar med M-sport?? |
|
| Drive Comfort paket ingår ju nu också, som "rabatt" utöver detta antar jag. 8900 kr | |
| Xenon måste du ha! Bli omöjligt att sälja bilen utan Xenon! | |
| Yes xenon ska med vet inte varför det försvann i specen | |
|
1-serien har ju inte direkt "komfortstolar" i världsklass så svankstödet tycker jag är ett billigt och bra tillägg. Sen tycker jag du definitivt ska välja automat om du känner mer för det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.