|
|
|
|---|---|
|
någon som vet vad tempgivaren till termostathuset har för nummer ? det är inte den 4 poliga som finns på vattenpumpen, den sitter på termostathuset och är två polig, den har smällt ihop för mig :-( Länk eller är den fast i själva termostathuset ? hittar inte den alls (nr 11 på bilden) ######## # PAJALA # ######## | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den är till för att motorstyrningen ska kunna öppna termostaten på elektrisk väg. Är alltså ingen tempgivare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ser ut som hag ska ha ett komplett nytt termostat/termostathus ... nr 6 borde det vara ... ######## # PAJALA # ######## |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp. Se bara till att få till rätt årsmodell finns ju två artikelnummer ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
ja hasso, jag gissade som att du skulle svara på denna fråga ;-) ja, eftersom vi har haft -35 här uppe så var det inte så kul när det började lukta bakelit från motorn, såg då att det harde smält lite vid givaren/styrningen, men motorn har iaf inte gått varm så det känns skönt. termostat/hus är nu beställt. tack hasso ######## # PAJALA # ######## |
|
|
ja .. min bil är tillverkad juni 96 ... men såg att båda modellerna har samma nummer ändå (12 52 1 427 615) ... ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.