|
|
|
|---|---|
|
Är denna variant väldigt ovanlig? Har hittat 1st i Tyskland som rullat 26400mil för det oerhörda priset 78 000:- sedan tillkommer ju litetill så kanske runt 80 000:- för en touring som rullat 26400mil.. Detta är kanske normalt för M3 men tycker utbudet känns allt annat än stort.. Någon som vet antal tillverkade touring?? Prisbild?? Bättre annonser än den jag hittat?? Såldes i sverige?? den jag hittade:Länk | |
| står i holland såg jag... | |
| Tillverkades verkligen M3 E36 som kombi? Kanske är ett bygge? | |
|
The car is build at a Swiss garage (Garage Bergerspeed GmbH ) kopierat från länken, så det är ett hemmabygge. Vet att det var en svensk vit e36 kombi med M3 motor till salu i höstas. |
|
|
jaha så den har aldrig tillverkats alltså... synd då e det väl bara att glömma att få den svenskreggad också? |
|
|
13000mil på motorn såg jag nu också..men den går lite oroligt.. hade dock varit jävligt kul med en svenskreggad m3 touring.. |
|
|
Alpina har byggt en del bilar med en trimmad sexa med M3-effekt under huven, det är extremt fina men relativt dyra bilar. Alternativt så köper du en 328i och slänger ner en S50B30 under huven; 328i har samma växellåda som M3 3.0 men det är självklart mer jobb. //Bjersér |
|
|
BMW byggde aldrig M3 touring, så den blir omöjligt att regga den här hemma! Alpina B8 Länk |
|
|
men om den är besiktigad i holland borde den inte gå igenom här med då?? jag menar den e ju redan inreggad... |
|
|
Det hjälper ändå inte! Jag vet att det inte går men kommer inte med 100% säkerhet vad det beror på! Det är ju lika med alla trimmade och godkännda bilar i Tyskland, lika hopplöst med de! Alpina B8 Länk |
|
|
Om jag inte minns fel byggdes det faktiskt EN M3-touring (har för mig att det var E36) som gatregistrerades i Tyskland, till chefen för M-avdelningen. Men frågan är om den finns kvar eller står på BMW:s museum... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
E46 M3 vet jag att det byggdes en av och den står på BMWs museum, lika så E39 M5 men jag kan inte minnas E36. Alpina B8 Länk |
|
| hemmabygge men ett riktigt coolt sådant :D | |
|
Jag ville också ha en M Touring men fick nöja mig med Alpina B3 3,2... ;) Inte så farligt dyr och så länge inte alpina delar går sönder... Trevligare motor än M3 beroende på vad man är ute efter så klart. Gubbkör man mycket som jag gör går den riktigt snålt och vridet på låga varv är utmärkt, men sjunger ljuvligt över 5000rpm. Men med milen kommer många kostnader, koppling, bussningar, dämpare mm och mitt senast AC kompressorn. |
|
|
Denna ser ju trevlig ut,till salu i Estland: Länk |
|
|
Här har vi en svensk "M3" Touring -98 med S50M50 motor Länk Vad tycker ni om priset, är den värd 80'? (Reggad som en 328) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.