|
|
|
|---|---|
|
Beställde en Vorsteiner front dubbla splitters. Blir långa 2 veckor nu! Någon som monterat en någon gång som har tips? MVH Martin | |
|
GRYMT AVUNDSJUK kommer bli så jä... snyggt |
|
| Var beställde du från? | |
|
Kommer bli riktigt bra! Beställde från Markus på Stylinggrossisten i Varberg. Är du intresserad prata med honom. MVH Martin |
|
|
Extremt sexy front grattis....men jag hittar inte den på deras hemsida har du nån länk kanske? |
|
|
Ne finns inte på deras hemsida då det är beställningsvara! Men skicka ett mail till honom så löser han det. Har dock inte fått min front än men han var väldigt smidig att ha med att göra. MVH Martin |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Markus är bäst, han håller vad han lovar, tro mig :) |
|
Han verkar bra så jag är inte orolig. Kan säkert bli mer grejer från han. MVH Martin |
|
|
Grymt meibrant! upp med lite bilder sen=) Har du garaget sida så kan man kika där? om du har lust länka till den? |
|
|
Ne inte än tyvärr. Men det kommer! Hoppas bara att passformen är 100. Men det tror jag nog! Bäst är väl att provmontera innan man lackar så man är säker. MVH Martin |
|
|
Tänk på att montering är olika beroende på vilken årsmodell du har på bilen. 01-02 aluminiumbalk. 01-06 kolfiberbalk. Du får ju bara själva fronten/plasten nu, sedan ska balk, spolarvätskehållare, inneskärmar, fästen osv dit. Sök på medlemen daytonaviolet på m3forum.net för DIY. Kommer bli snyggt när det är klart! Org csl lucka kan du köpa billigt via schiedmannn sen. |
|
| Sen 02-06 = kolfiberbalk, sitter fast i bilen medan alubalken som 01 har ska tas bort och fästas bakom fronten innan du sätter tillbaka allt på bilen. | |
|
Pratade med dem ang. luckan och det var för tillfället väldigt svårt att få tag i. Men det finns att få tag i. Men jag väntar lite med det. Monteringen löser sig nog. Du har ingen länk till sidan på m3forum.net? MVH Martin |
|
|
Kan leta upp länken imorgon, annars reggar du ett konto och söker bara. Jag vet annars en Schweizisk BMW återförsäljare där du kan beställa en ORG csl-lucka för runt 8500:- beroende på valutakurs. Du kan beställa alla org CSL-delar genom dem utan att stula med chassinummer. Med vänlig hälsning, Filip |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Just CSL bakluckor är enligt Bmw Sverige och Tyskland lång leveranstid på. Det finns inget specifikt datum för leverans. Ett alternativ skulle ju kunna vara Vorsteiners baklucka. |
|
Maila Daniel Schwab på www.motorsport24.de Jag och en annan M3 ägare hade varsin OEM CSL lucka efter 1 1/2 vecka. Finns en annan här på autopower jag rekommendera detta och tror det gick lika fort för han. Varför Daniel Schwab lyckas är för att han har någon riktigt bra kontakt på BMW i Tyskland. Luckan kostade 8500kronor, tyvärr gick frakten på 2000 då den var skrymmande. Men det var det värt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.