|
|
|
|---|---|
snide |
hej. jag har ett problem. har bytt fälgar nyligen och de breddar ganska mycket utåt. ET13 närmare bestämt. nu är det så att när vägen guppar lite så slår däcken i bakre skärmkanterna. det är inte mycket, men däcken kommer ju att förstöras om det fortsätter. vad göra? ska jag skära bort skärmkanterna inåt eller försöka böja upp dem? någon som varit med om detta problem? |
|
Du kan valsa skärmkanterna. Det är ett vertyg som pressar ut undre delen av skärm kanten. Utan att förstöra lacken (förhoppningsvis) Det ända man ska tänka på, att på äldre bilar finns det rost och pga stora påfrästningar så kan skärmen spricka om det finns rostskador. Var i landet bor du? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Jag har samma problem.. men jag valsade skärmarna, byte ut oljedämparna till gas (så det inte fjädrar lika mycket)sen ska jag svarva av fägarna lite med... slår i gör det nog ändå... men det blir bättre... sammanlagt så gör det en 2,5 cm. |
|
|
Som tidigare inlägg säger kan du ju valsa skärmkanterna, annars kan ett alternativ vara att svarva fälgcentrumet så att fälgen inte breddar lika mycket utåt. Länk |
|
|
S 328 R: Vilka däck har du? Om en halvtimma skall jag försöka få in 255/35-18 under skärmarna på en 328Ci E46. Har nu 235/40 och det är lite väl trångt redan nu, så man kan ju undra. Den lägre profilen kan kanske kompensera bredden. Så säger däckgubben i alla fall. |
|
snide |
pelle: jag bor i östergötland. vet du möjligen någon som kan valsa skärmkanter så låter ju det som en bra lösning. apcom: jag har bara 205:or på, men jag tror problemet ligger i att fälgarna breddar utåt så mycket. tack för svaren. ska genast börja kolla. |
|
Jag undrade för jag har lånat hem ett valsningsverktyg och om du hade bott i närheten kunde du kommit över och fixat skärmkanterna. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Själv kapade jag bort skärmkanterna för att få plats med mina 16*9" fälgar, nu är det precis så att 205:orna ligger innanför kanten. | |
| Vad har du för sänkningsats då Low??? | |
| FYI: 255:orna fick plats under skärmen. Det blev en ganska dominant syn. | |
|
Jag har 18" bmw M3 orginal med 255:or där bak. Jag var tvungen att både valsa och svarva för att det skall se bra ut. De tar fortfarande dock i vid för tung last eller för snabb körning i skarpa kurvor... Byte av till gasdämpare är är nog att rekommendera för optimalt! |
|
|
APPCON: Jag har 265/30 19" M3 E46 orginal fälgar på, och jag har samma problem som griegertz... att det tar i vid tung last eller när man svänger häftigt... med det är fett kan man säga. |
|
|
Jag har svensson-sänksats (4cm eller liknande) som jag har kapat två varv runt om. |
|
|
Jag har bilsteindämpare m. kortare fjädrar (35/20) och Alpina 8/9x18" med 255:or bak. Inga som helst problem.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.