|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har precis köpt en 3 dörrars 120d -08 Jag har tyvärr ett litet problem med den, rutan i förardörren går inte ner när jag öppnar dörren. Jag misstänker att det är för att den står ut på nätterna i den här kylan. Men det hjälper inte att ställa in den och låter den tina heller. rutan fungerar att köra som vanligt med knappen. När jag gör en diagnos på den så får jag upp två felkoder 931A - Felkod okänd 9319 - Felkod okänd Båda under diagnosen för fotmodulen. Någon som har några tips till mig? | |
| Har läst någonstans att man kan behöva initsiera om rutan om den kärvar. Tror man måste göra det på bmw tyvärr. | |
|
Tjena, Om rutan fryser fast så måste du göra en nollställning av systemet så att hissfunktionen vet var ändlägena är någonstans. Egentligen är det klämskyddet som aktiveras vid fastfrusna fönster. Gör så här för att göra en initiering: - Hissa ner rutan så långt det går - Håll ned fönsterhissknappen i ca 3 sekunder - Hissa upp fönstret och när du når maxläget så håller du kvar knappen i ca 3 sekunder - Nu är fönsterhissfunktionen återställd! Obs! Det är viktigt att inte släppa knappen under ovanstående steg. //Fredrik |
|
| Så smidigt det var! tack för snabba svar! :) | |
|
För övrigt: Du har en sådan modell som inte har någon ram runt sidofönstret va? Det här är tyvärr ett problem du får leva med; det kommer att frysa fast och krångla när det är vinter eller halvvinter som det är nu. Ett sjukt enkelt tips är att dra med ett kreditkord mellan rutan och gummilisten, eller att hissa ner rutan 1 cm när du ställer ifrån dig bilen. Det är liksom bara att lära sig leva med problemet. Jag har själv en tråd om samma grej. |
|
|
Hej igen, Faktum är att min passagerarruta lade av för en vecka sedan. Det var tydligen något som heter "Fotrumsmodul" som hade gått sönder. Det gick på (delar+arbete) 9300 att byta. Som tur är gick det på maskinförsäkringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.