|
|
|
|---|---|
|
Undrar varför vi i Sverige ska behöva betala så fruktansvärt dyrt för olja. Fick nyss hem 15lit BMW originalolja från oleshop24.de i tyskland till min Z4. kostade 104euro inkl frakt (ca930kr) För två år sedan gav jag 1300kr på BMW för 7lit Castrol Nu har jag kollat olja till min andra bil som ska ha Castrol Edge FST 5W-30 med kod 50700. Den oljan kostar 899kr för 4liter på Mekonomen, och i tyskland på mapodo.de kostar exakt samma olja OBS OBS 387kr för 5liter. frakten kostar 180kr så totalen blir 567kr. Frakten är samma upp till 12kg så det är ju läge att köpa 10lit och kanske dela på två. Jag har räknat euron i 9kr jämt. Som sagt, jag undrar varför olja i detta land ska behöva kosta mer än dubbelt mot i tyskland Hasse Z4 | |
| Det är likadant med massor av produkter, gärna bildelar och förbrukningsmateriel. Jag gissar att det beror på att Sverige är ett, till invånarantalet sett, litet pluttland där återförsäljarkedjorna p.g.a. små volymer inte klarar att förhandla ner priserna mer än så. | |
| www.oelshop.de (För de som likt mig blev nyfikna,) Notera felstavningen i TS inlägg. | |
|
Ursäkta felstavningen! rensvind du har helt rätt det ska vara www.oelshop.de Hasse Z4 |
|
|
Jag brukar själv beställa från www.mapodo.de Men "din" sida var kanske till och med lite bättre... Men det är helt galen prisskillnad hursomhelst. 80 kr/l i Tyskland och 250 kr/l i Sverige. Rätta mig gärna om jag har fel. Mvh M |
|
| Beställde oxå från mapodo järomdagen.. 10 lit castrol edge 5w-30 för drygt 900:- | |
|
Tips på sida med billiga däck och oljor (om man kan tänka sig Mobil:-)) Extra billigt nu med tanke på valutakursen... se.febishop.eu/page/about /C |
|
|
Är ju dax för service som några månader så kan ju vara bra att köpa lite bilig och bra olja då. Vilken köper ni till era Z4? Castrol EDGE FST 5W-30, LongLife3, VW /Audi, BMW LL-04, MB Denna? |
|
|
Oljan jag köpte på oelshop24.de var BMW SuperPower Oil 5W-40 Beteckningen är ACEA A3/B3, A3/B4 BMW Longlife-98 När nu ett oljebyte kostar ca 500kr inkl filter så tänker jag byta olja varje vår även om jag bara kör bara 400mil på denna longlifeolja. Hasse Z4 |
|
| Vad gick frakten på från oelshop24.de? | |
|
15liter BMW SuperPower Oil 5W-40 i enlitersflaskor kostade 79,90euro frakten kostade 24,00euro. Totalt gick det på 103,90euro Hasse Z4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.