|
|
|
|---|---|
|
I vår skall jag ta in en 3.0 coupe från england. Mmmm ratten på fel sida men priset är betydligt lägre också. Detta betyder att jag måste byta lyktorna. Min fråga är om det finns olika typer av xenon till dessa? Passar E85 på E86, etc etc? | |
|
Det är samma lyktor på både E85 och E86, däremot skiljer det på E85 icke-facelift och facelift. /Masten |
|
| Går det att eftermontera enkelt? Säg att jag råkar köpa en utan xenon och har fått tag på xenonlyktor som jag vill montera. | |
|
Det vågar jag knappt svara på, men det borde gå. Kolla noga upp vilka delar som behövs bara, det är ju inte bara strålkastaren utan även ballaster. /Masten |
|
|
Och utöver detta behöver ljusreglaget bytas samt automatisk ljusviddsreglering monteras. Det blir ingen billig historia. ------- //Lövet |
|
|
Andreas: För mig okända delar :P Är dessa saker just för xenon? Isf blir det billigare att ta in en utan xenon och montera eftermarknads vanliga. Länk Vilka talar vi om? |
|
|
Eftersom det är olagligt och aldrig ger en korrekt ljusbild kan jag inte tycka att det är en bra lösning. Leta upp originaldelar på eBay eller skroten är mitt tips. Om bilen har xenon från början så behöver du inte byta ljusreglage och reglering. Det enda som behöver bytas är strålkastarna då. ------- //Lövet |
|
| Andreas: tack för info. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.