|
|
|
|---|---|
|
Efter en liten undran gjorde jag en sökning här på forumet, utan att finna svar. Har det rapporterats om någon E85-konverterad M5 E60 / E61? E10 klarar de rakt av, vad jag förstår. Men, vad kan ett E85 förfarande resultera i? Miljöbil? Motorhaveri, eller totalt värdelöst för att man inte kör turbo- eller kompressormatat? Kan ju låta tokigt, men jag söker svar... mbh GF | |
|
Lite tokigt låter det. Om du har en M5 E60 så är det Vpower eller 98 oktan som gäller. En motor / bil som inte är konstruerad för etanol måste byggas om för att kunna köras på etanol. Etanol kan vara elakt mot vissa plats gummi packningar och slangar. Att exprementera med en "billig" "okomplicerad" bil kan jag förstå. Se gärna www.etanol.nu där finns tips etc. MEN Jag avråder från att exprementera med en M5 E60. Det kan bli dyrt. //E |
|
| Etanol som bränsle känns ju förbrukat dessutom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.