|
|
|
|---|---|
|
Hallå gott folk! Äntligen har jag åxå hittat hit!=) Köpte mig en beg. 520d F11 idag med Comfortpaketet. Har jag blåtand för att kunna koppla upp min iPhone och köra Spotify? På ratten finns det en knapp som jag kan trycka på och då kommer det en kvinnlig röst fram som vill ha komadon.. Tackar på förhand. | |
| Comfortpaketet på tidiga f11 hade inte blåtand. Dock så tror jag att röststyrningen tyder på blåtand. I indriven finns under media en blåtandssymbol. Aktivera denna samtidigt som du gjort detsamma på iphonen. Sedan är det bara att parkoppla med att ange samma valfria kod i bil som iPhone. | |
|
Som jag har förstått det så är, eller snart kommer att vara obligatoriskt med blåtand i bilar som säljs i Sverige, utan extra kostnad, eftersom dom ville förbjuda att man får prata i telefon i bilen, men det gick ej genom så de kompensera med att blåtand alltid ska finnas i nya bilar. dock att spela upp musik genom blåtand är ju en annan teknik, tror det är med i teknikpaketet eller vad det heter till bmw, större stereo osv. |
|
|
När jag går in på BMW Sverige´s hemsida och kollar på lite olika videon om blåtand så finns det en meny som heter "Telefon" i första Menyn i iDriven. Den har inte jag=( Jag har CD/Multimedia och Radio. När jag går in i CD/Multimedia menyn så finns det bara 2 alternativ, AUX och USB..=( Betyder det då att jag inte har blåtand? |
|
| Skriv dina 7 sista siffror i bilens chassienummer, så kan vi kolla utrustningslistan direkt från BMW. | |
|
Jag har både telefonmeny där jag kan välja vilken telefons blåtand den skall koppla upp mot ( annars väljer den automatiskt den senaste) och tre val på multimedia: blåtand, aux eller usb. Låter lite märkligt att du inte skulle ha blåtand om du får kommandouppmaning på rattens telefonsymbol. Det är förbjudet i de flesta länder i europa att prata direkt i telefon, men knappast standard med blåtand vilket nog är osannolikt i Sverige också. Däremot blir det nog standard ( eller med i standardpaketen) på åtminstone de flesta "premiumbilar" framöver, då vi också kan räkna med en lagstiftning på detta område snart även om det inte gick igenom i våras. |
|
| Musikuppspelningen sker för övrigt givetvis också via samma blåtandsuppkoppling. | |
|
Chassinr: C302254 Måste jag kanske uppdatera systemet för att kunna få fram blåtand funk.? |
|
|
Du har inte blåtand.... S1CBA CO2 CONTENT S205A AUTOMATIC TRANSMISSION S230A EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL S258A RUNFLAT TYRES S2PAA LOCKING WHEEL BOLTS S3ACA TRAILER TOW HITCH S3ATA ROOF RAILS ALUMINIUM SATINATED S428A WARNING TRIANGLE S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER S4UYA SKI AND SNOWBOARD BAG S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) S522A XENON LIGHT S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING S698A AREA-CODE 2 S6FLA USB-/AUDIO INTERFACE S6VCA CONTROL COMBOX S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE S842A COLD CLIMATE VERSION S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION S8KAA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS S8SMA VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ S8TGA ANTI-THEFT SYSTEM S8V2A STICKER NCAP NIED/DEAN/SCHWED S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS S9AAA EXTERNAL SKIN PROTECTION S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION S2K1A ALLOY WHEELS V-SPOKE 236 S4ATA INT.TR.FINI. BLACK HIGH-GLOSS S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING |
|
| Fast han har USB-interfacet, innebär inte det att det är billigare/enklare att skaffa det? | |
| nix det verkar saknas ( s644A är koden för blåtandsförberedelse för mobiltfn) | |
|
Skit åxå:( Vad kostar det om man vill eftermontera tro? Vad är d för knapp på ratten då som jag kan trycka och få röst komando? |
|
|
Knappen på ratten sitter på alla bilar som har multifunktionsratt. Tidigare har jag upplevt att denna knapp har varit stum om man inte haft funktionen, vilket inte verkar vara fallet längre. På e90 vet jag en som fått kostnadsförslag på 15 tkr för efterinstallation av original blåtand. ( tror inte det är så dyrt numera, men det är nog inte helt billigt heller) |
|
|
Här nämns en retrofit till en betydligt billigare kostnad? Länk |
|
| Jag vill bara meddela att BMW nu eftermonterat bluetooth på min f10 pris 11500:-. (arbete och programmering 41191:-) Funkar utmärkt. | |
| Skall naturligtvis vara 4191:- för arbetet. Uraäkta | |
|
Vart lite skrajj där ett tag.. Trodde enheten kostade 11500:- och med installering + programering kostar 41191:-.. Så totalt kostar det 11500:-?? |
|
| O rackats att det är så dyrt fortfarande. Tror det kostade runt 8000:- som extrautrustning innan det kom med i comfpkt. Ja det finns väl fortfarande ett liknande pris om man inte vill ha comfpkt idag. | |
| skulle tro att eftermontering av Parrot integrerat i canbus kostar ca 7-8k inkl arbete hos bilradioinstallatör. fast du får nog inte samma gränssnitt som originalvarianten. | |
| Som jag förstår så finns inte Parrot till nya 5-serien enligt Sverige återförsäljare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.