|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, min X5:a har de närmaste veckan inte kunnat bli så varmt i bilen som den brukade bli. Nu har den plötsligt slutat bli varm alls, läget kunde inte vara sämre med tanke på alla minusgrader. Någon som vill dela med sig? Vore tacksamt! | |
|
Har du kollat kylvätskenivån? ___________ Mvh Chrille |
|
| Termostaat..? | |
| Diesel eller bensin ? OM det är en diesel är din termostat + webasto hjälpvarmaren nog trasig. | |
|
Hej igen, Det är en 3.0i Jag har inte haft möjlighet o kolla era förslag än men tänkte göra det senare idag. Men hur kollar jag om det är termostaten som har gått? |
|
| antingen byter du ut den, är aldrig fel då de behöver bytas med några års mellanrum... du kan också ta loss den och värma den i vatten för att se vid vilken temp den öppnar. vet inte exakt gradantal men det kan säkert någon annan svara på. | |
| Jag fyllde på med kylvätska idag till max nivån och körde runt i en halvtimme utan värme. Jag märkte oxo att trots att fläkten går i max fart så kommer det ingen luft alls från främre vent (förare&passagerare). men det kommer luft från den bakre vent. När jag trycker på vindruteuppvärmning så kommer d ganska varm luft. När jag först startar bilen så kommer det luft från alla vent. men den främre vent. slutar blåsa efter 2-3 sec. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.